איך להיפטר מעודפי עור לאחר ניתוח?

איך להיפטר מעודפי עור לאחר ניתוח?מה ניתן לעשות כדי להיפטר מעודפי עור לאחר ניתוח?

הניתוחים הבריאטריים המהווים כיום את הדרך המוצלחת והיעילה ביותר לירידה במשקל אמנם גורמים לירידה משמעותית במסת השומן, אך ברוב המקרים ההתכווצות של מעטפת העור לא תואמת את ההתכווצות של רקמת השומן. מכיוון שכך הם פני הדברים לא אחת  נותרים המנותחים עם עודפי עור לאחר ניתוח, שגורמים לעיוות צורת הגוף ולפגיעה קשה באיכות החיים.

באופן עקרוני הפיזור של עודפי העור שונה מאוד מאדם לאדם אך בכל זאת ישנם מספר אזורים בעייתים כמו לדוגמה שיפולי הבטן, אזור הירכיים, בית החזה, עור הפנים והצוואר והזרועות. חשוב מאוד לציין כי עודפי עור לאחר ניתוח אינם רק בעיה אסתטית גרידא. הכוונה היא לכך שעודפי העור עלולים לגרום למגוון רחב של בעיות נוספות כשבין היתר מדובר בהזעת יתר, פצעים וכיבים בעור וכמובן שגם פגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי.

עוד יש לציין כי עודפי העור מופיעים באופן כללי לאחר ירידה דרסטית במשקל ולא רק אחרי ניתוחים בריאטריים. כך לדוגמה כל אדם שירד עשרות קילוגרמים ממשקלו במהירות נמצא בסיכון לסבול מעודפי עור, גם אם הצליח לרדת במשקל רק על ידי ביצוע פעילות גופנית והקפדה על תזונה נכונה.

ניתוחי Body Lift

בשנים האחרונות לאור העלייה בפופולאריות של הניתוחים הבריאטריים, נוצר ענף שלף בעולם הכירורגיה הפלסטית שזכה לשם המתבקש "Post Bariatric Surgery". רוב המרכזים הרפואיים העוסקים בתחום זה מתמחים בביצוע ניתוחים שמטרתם להסיר עודפי עור לאחר ניתוח בריאטרי כשבדרך כלל ההסרה של עודפי העור מתבצעת במספר שלבים (בכל שלב מבוצע ניתוח באזור אחר בגוף).

ישנם מעט מאוד מנתחים המבצעים ניתוחים הנקראים Total Body Lift, בהם מטפלים בו זמנית בכל אזורי הגוף שיש להסיר מהם עודפי עור לאחר ניתוח. ניתוח מסוג Total Body Lift נמשך בין שבע לשתיים עשרה שעות ומבוצע על ידי מספר מנתחים. מאחר ומדובר על תחום שנחשב לצעיר יחסית בעולם הכירורגיה הפלסטית, עדיין ניטש ויכוח ער בנוגע לשאלה האם עדיף לסיים את הטיפולים בניתוח אחד או שמא השיטה שבה מבצעים מספר ניתוחים בזה אחר זה היא העדיפה.

הניתוחים המבוצעים לצורך הסרת עודפי עור לאחר ניתוח בריאטרי

  • ניתוחים של דופן הבטן והגב – בניתוחים האלו מסלקים עודפי עור ורקמות תת עוריות מיותרות מאזור דופן הבטן, המכונה "אזור הסינר". במקרה הזה לאחר הסילוק של עודפי העור מהדקים היטב את השרירים הרפויים בדופן הבטן ובהתאם לצורך משלימים את הפעולה בעזרת שאיבת שומן מאזורים שונים על מנת לעצב בטן הדוקה ומתוחה או לבצע ניתוח מתיחת בטן. במקרים שבהם ישנם עודפי רקמה באזור הגב והמותניים, ייתכן כי יהיה צורך להרחיב את הניתוח לאזורים על מנת ליצור שיפור בגב ובכל היקף דופן הבטן. כמו כן במקרים מסוימים יהיה צורך לתקן בקעים או פגמים שונים שנותרו לאחר ניתוחים קודמים באזור.
  • ניתוחים להסרת עודפי עור מהירכיים – הסרת עודפי רקמה והצרת היקף הירכיים מתבצעות על ידי שילוב בין הסרת עודפי עור ושאיבת שומן בהתאם לצורך. הניתוחים המשלבים בין הסרת עודפי עור מדופן הבטן והגב עם הסרת עודפי עור מהירכיים נקראים "Lower Body Lift".
  • ניתוחים להסרת עודפי עור מהזרועות – במקרים בהם ישנם עודפי עור הנתלים כשקים מהזרועות, יש להסירם בניתוח כשלעתים יהיה צורך להרחיב את הניתוח לאזור בית החזה.
  • ניתוחים נוספים – מפאת קוצר היריעה נציין על קצה המזלג כי בקרב נשים הסובלות מצניחה והתרוקנות של השדיים ניתן לתקן את המראה באמצעות ניוד של עודפי רקמה עצמונית מאזור הגב והחזה או פשוט להשתמש בתותב סיליקוני. בגברים לעומת זאת נהוג להסיר את עודפי העור מהחזה. מעבר לכך ניתן לבצע ניתוח מתיחת צוואר, מתיחת פנים, תיקון עפעפיים ועוד מגוון ניתוחים להצערת הצוואר והפנים. במידת הצורך ניתן לבצע שאיבה של עודפי רקמת שומן לצורך פיסול הגוף באזורים שונים.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל