כיצד לדאוג לספיגה מלאה של תרופות להשמנה באמצעות אכילה נכונה

תרופות להשמנה, יכולות להוות כלי יעיל בניהול המשקל, אך יעילותן יכולה להיות מושפעת מגורמים שונים. אלו משפיעים על אופן ספיגתן בגוף. הרגלי אכילה נכונים, יכולים למלא תפקיד משמעותי, בשיפור של ספיגת תרופות להשמנה, תוך הבטחת יעילותן המרבית.

במאמר זה נלמד כיצד לדאוג לספיגה מלאה של תרופות להשמנה באמצעות אכילה נכונה.

הנחיות לנטילת התרופות

על מנת ליהנות מהשפעה אופטימלית בצריכת התרופות, יש להקפיד על ההנחיות הבאות:

  1. פעלו לפי הוראות התרופות: היצמדו תמיד להוראות המינון והתזמון, שנקבעו על ידי הרופא שלכם. ייתכן שיהיה צורך ליטול תרופות מסוימות להשמנת יתר, עם או בלי אוכל, ולכן חיוני להבין את הדרישות הספציפיות לכל תרופה. כדורים לירידה במשקל, הניתנים דרך הפה, חשוב עוד יותר לשמור על תזמון מדויק, לפי ההנחיות שקיבלתם מהרופא. מאחר וכל סטיה עלולה לגרום לתופעות לוואי קשות, או לירידה בספיגה, וחבל.
  2. שמרו על שתיה מספקת: שתיה בכמות נכונה, חיונית לספיגת תרופות מיטבית. מים מסייעים להבטיח עיכול וספיגה תקינים, של חומרים מזינים, כולל תרופות. שאפו לשתות כמות מספקת של מים לאורך היום, בהתאם להנחיה הכללית, של שמונה כוסות מים ליום לכל הפחות.
  3. הימנעות מאינטראקציות עם מזונות ותרופות: מזונות מסוימים, משקאות או תרופות אחרות, עלולים להפריע לספיגה של תרופות להשמנה. התייעצו עם הרופא או הרוקח שלכם, כדי להבין כל אינטראקציה אפשרית, ולהתאים את הרגלי האכילה שלכם בהתאם.

לדוגמה, תרופות מסוימות עשויות לקיים אינטראקציה, עם אשכולית או מיץ אשכוליות, להוביל לשינוי בספיגה או לתופעות לוואי מוגברות.

איך לאכול נכון בעת טיפול תרופתי להרזיה?

לכל תרופה יש את ההנחיות שלה. למשל, מונג'רו – היא תמיסה להזרקה תת עורית, וניתן להזריק אותה בכל שעות היום, עם עדיפות לשעה קבועה.

במקביל לנטילה נכונה של התרופות, יש להקפיד על תזונה נכונה, המותאמת לתהליכים טיפוליים, וזאת לטיפוח מטרת הירידה במשקל. התרופה אינה שרביט קסמים. מי שאוכל בלי בקרה גם תחת טיפול תרופתי, עלול לפגוע בעצמו ובריאותו, ולפגוע בתהליך הירידה עצמו.

תזמנו ארוחות לזמנים טובים ביום

חלק מתרופות ההשמנה, פועלות על ידי דיכוי התיאבון, או משפיעות על ספיגת החומרים התזונתיים. במקרים כאלה, עשוי להיות מועיל, לתזמן ארוחות וחטיפי בריאות עשירים בחומרים תזונתיים, הרחק מזמן נטילת התרופות (במידה וניתן כמובן), כדי להבטיח צריכת חומרים מזינים נאותה.

כך, ניתן למקסם את ההשפעות של התרופה, מבלי להפריע לספיגה של חומרים מזינים חיוניים.

תתרגלו אכילה מודעת

עיסוק בשיטת אכילה מודעת, יכול גם לתמוך בספיגת תרופות מיטבית. האטו והתענגו על הארוחות שלכם, תוך שימת לב לטעמים, למרקמים ולתחושות האכילה. הימנעו מהסחות דעת כמו מסכים או ריבוי משימות, במהלך הארוחות, כדי להתמקד באופן מלא, במזון ולשפר את העיכול והספיגה. לעיסה מספקת ואכילה איטית, הן כלי מפתח רב השפעה בתהליך הירידה במשקל.

אנשים הנוטלים זריקות אינסולין להרזיה, יודעים גם כי לעיסה מיטבית עוזרת לפירוק נכון של המזון ולעליה מתונה יותר של סוכר בדם.

הימנעו מארוחות עתירות שומן

חשוב להימנע מצריכת ארוחות עתירות שומן, במיוחד כאשר מקבלים הוראה ליטול תרופות על בטן ריקה. ארוחות עתירות שומן, עלולות להפריע לספיגה של תרופות מסוימות, ועלולות להפחית את יעילותן. בחרו בארוחות מאוזנות, הכוללות תערובת של חלבונים רזים, דגנים מלאים, פירות וירקות.

אל תהססו להתייעץ על כל דבר עם דיאטנית או רופא מטפל

חיוני לשמור על תקשורת פתוחה, עם אנשי המקצוע הרפואיים שלכם, לגבי הרגלי האכילה, כל האתגרים שאתם עלולים להתמודד איתם, וכל תופעות הלוואי הפוטנציאליות שתחוו. אנשי המקצוע יכולים לספק הדרכה מותאמת אישית, ולטפל בכל דאגה ספציפית במצבכם.

שילוב חכם של מזונות בתזונה

לכל תרופה, המאפיינים שלה. למשל: יש תרופות מסיסות בשומן, שצריכות שמן זית, קוקוס, או אבוקדו בתזונה, על מנת להתעכל טוב יותר.

דאגה למערכת עיכול תקינה, עוזרת גם היא לשאלה כיצד לדאוג לספיגה מלאה של תרופות להשמנה באמצעות אכילה נכונה. למשל, כורכום משפר ספיגה ומסיסות של תרופות מסוימות, ג'ינג' משפר את ריקון הקיבה ואת הפעולה התקינה שלה, מזונות עשירים בפרוביוטיקה, מעודדים פעילות תקינה ואיכותית של מערכת העיכול, וממילא מייצרים פירוק טוב של תרופות, וספיגה שלהן.

תזונה עשירה בסיבים, משפרת את העיכול ומייצרת יציאות סדירות, מה שמשפיע גם הוא על המערכת כולה בכלל, ועל ספיגת התרופות והפחתת תופעות לוואי בפרט.

בכל מקרה, התייעצות עם דיאטנית מוסמכת, המתמצאת בתזונה מותאמת לאנשים הנוטלים תרופות להרזיה, תספק את הפתרון האולטימטיבי. מאחר והיא מכירה את השפעות המזון על התרופות, ויכולה לתת עצות, כלים, המלצות, תפריט ואזהרות, בהתאם לכל תרופה בפני עצמה.

כיצד לדאוג לספיגה מלאה של תרופות להשמנה באמצעות אכילה נכונה

אזהרה חמורה

פירות המכילים ויטמין סי, כמו פירות הדר, קיווי, ועוד, מאטים את פירוק התרופה, מה שגורם לספיגה ממושכת שלה. חשוב להדגיש כי ישנן תרופות שאסור בתכלית האיסור, ליטול בסמיכות לויטמין C, או למזונות המכילים ריכוז גבוה שלו (כמו אשכולית, או מיץ אשכוליות, למשל), על מנת שלא לגרום לגוף לספוג מנה מוגברת ולא מבוקרת של התרופה.

אובסיטי – פורטל התרופות להרזיה המקיף בישראל

מחפשים מידע מבוסס, מעוגן במחקרים, מתקדם ואחראי? מבררים על תרופת אוזמפיק מינון ותופעות לוואי? ומה לגבי תרופות אחרות?

אובסיטי מציעה לכם פורטל מידע מקיף ויסודי במיוחד. כנסו, ותגיעו לרופא שלכם מלאי ידע ומונחים בתחום.

שאלות נפוצות

כיצד שיטות אכילה מודעת יכולות לתמוך בספיגת תרופות להשמנה?

שיטות של אכילה מודעת ולעיסה מספיקה, עוזרות לפירוק טוב יותר של האוכל, וממילא לספיגה איכותית יותר של כל תוכן הקיבה.

מה עלי לעשות אם אני חווה תופעות לוואי או יש לי חששות לגבי ספיגת תרופות?

חשוב לשמור על תקשורת פתוחה עם אנשי המקצוע המלווים אותך. חשוב לשאול ולבקש מענה על כל ספק, וודאי כאשר מדובר על ספיגת התרופות והשפעתן על הגוף שלך.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל