8 טיפים למניעת השמנה אצל ילדים – כך תמנעו מצב של השמנת יתר

השמנה היא באופן כללי בעיה גורפת אצל גברים ונשים בכל גיל, גם בגיל הילדות וחשוב לתת את הדגש ואת הטיפול המתאים כבר מגיל צעיר על מנת שהחיים הבוגרים יותר יהיו קלים ובריאים.

כאשר מדובר על השמנה אצל ילדים מדובר על כמות שומן גבוהה שאינה תקינה בגוף שיכולה להביא לסיכון הבריאות בעתיד.

עודף השומן הזה מצטבר כאשר כמות האנרגיה שהילדים מקבלים מהשתייה והמזון היא גדולה מהאנרגיה שהם שורפים ברמה הפיזית, תהליך הגדילה שלהם אולי איטי יותר ועוד.

חשוב אם כן לשמור על הילדים, על התזונה שלהם ועל פעילות ברמה גבוהה על מנת שיגדלו להיות מבוגרים בריאים, ולא יסחבו עימם בעיות רפואיות החל מגיל צעיר.

השמנה אצל ילדים – כך תעזרו לילדים לשמור על עצמם

אורח חיים זה או אחר משפיע משמעותית על המשקל ועל הבריאות שלנו. למזלנו אלו הרגלים שעם מודעות גבוהה אפשר להשריש מגיל צעיר. יש לא מעט גורמים שעלולים להביא את הילדים למשקל עודף ואף להשמנת יתר.

השמנה אצל ילדים עלולה להופיע בשל כמה וכמה הרגלים, וביניהם:

  • שתיית משקאות מוגזים וממותקים
  • אכילת מזון שאינו בריא
  • אורח חיים שאינו בריא
  • חשיפה לעישון
  • חוסר בפעילות גופנית
  • גנטיקה שאינה בריאה
  • חברה שאינה מעודדת אורח חיים בריא

על מנת שאפשר יהיה לסייע לילדים לשמור על משקל בריא ובכלל למנוע השמנה אצל ילדים ותקין חשוב לבחון איך לעצב את אורח החיים של הילדים בפרט ושל המשפחה בכלל. אפשר כמובן לפני הכל לבדוק באמצעות טבלת משקל וגובה ילדים לפי גיל מהו המשקל האידיאלי.

כדאי להציע מגוון של מזון בריא ומזין הכולל גם ירקות, דגנים, פירות, מוצרי חלב שאינם גבוהים מבחינת אחוזי שומן, דגים, עוף, בשר, קטניות, ביצים, עדשים שעועית ועוד. מבחינת משקאות, הכי טוב זה מים ושתיית חלב בהתאם לגיל כמובן.

חשוב לזכור שהילדים צורכים את מה שהם רואים בבית, אז אם אתם תשמרו על תזונה נכונה ותקפידו עליה – כך גם הילדים שלכם.

 

האם אפשר לשנות גנטיקה משפחתית וגורמים אחרים המשפיעים על המשקל?

כל אחד הוא שונה ואורח החיים הוא כמובן גם מאד אינדיבידואלי. יחד עם זאת, כל אחד ואחת מאיתנו מגיעים עם גנטיקה. השמנה אצל ילדים יכולה להגיע גם עם גנטיקה. חלק עם גנטיקה טובה יותר, וחלק עם גנטיקה פחות טובה. אי אפשר כמובן לצערנו לשנות גנטיקה בריאותית, אך כן אפשר לשפר אותה בין אם באמצעות אורח חיים, ובין אם באמצעות תרופות לירידה במשקל. כאשר שומרים על גנטיקה רפואית יציבה ולא מחמירים אותה באמצעות מזון שאינו בריא או הרגלים שאינם בריאים כמו סיגריות, אלכוהול ועוד בגיל הבגרות אז לא מחייב שההיסטוריה הרפואית המשפחתית תתפרץ.

ישנם כמובן עוד גורמים המביאים להשמנה שהינה השמנה אצל ילדים זמן ממושך מול מסכים, אורח חיים משפחתי אינטנסיבי, שגרה שאינה מאפשרת יציאה החוצה אל הטבע, מצבים מנטליים קשים המביאים להפרעות אכילה שונות, שינה שאינה מיטבית וגם מביאה לצבירה של עודף משקל ובכלל, חשוב לשמור על מגוון של אלמנטים שמביאים לאורח חיים בריא.

איזון הוא שיטת המפתח לסייע לילד לשמור על משקל בריא. האיזון מתבטא במעקב אחר צריכת הקלוריות אותה הילד אוכל ושותה, בשילוב עם פעילות גופנית והיבטי צמיחה תקינה. כתבה זו מספקת טיפים המסייעים למניעת השמנה אצל ילדים כדי לשמור על משקל בריא ותקין.

ילדים ובני נוער הסובלים מיתר משקל והשמנה, נדרשים להפחית את קצב העלייה במשקל, ובמקביל להקפיד על גדילה והתפתחות נורמליות. אין להפעיל תכנית דיאטת משקל על הילד, מבלי להתייעץ תחילה עם הרופא.

8 הטיפים המנצחים שלנו למניעת השמנה אצל ילדים

1. איזון קלוריות

מסייע לילדים לפתח הרגלי אכילה בריאים. כדאי להציע לילד ארוחות וחטיפים מזינים הכוללים מספר מתאים של קלוריות.

ניתן לסייע לו לפתח הרגלי אכילה בריאים באמצעות הכנת מאכלים אהובים ובריאים ובאמצעות הפחתת הפיתויים לקלוריות עשירות.

  • עידוד להרגלי אכילה בריאים. שינויים קטנים בתזונה מהווים מתכון להצלחה.
  • אכילת שפע ירקות, פירות ומוצרים מחיטה מלאה.
  • אכילת מוצרי חלב דל שומן.
  • אכילת בשרים רזים, עוף, דגים, עדשים ושעועית, להשגת מקורות חלבון.
  • הגשת מנות בגודל סביר.
  • עידוד הילד לשתות שפע מים.
  • הגבלת משקאות ממותקים, סוכר, נתרן ושומן רווי.

2. הכנת מאכלים בריאים שאנו אוהבים

יצירת מאכלים אהובים ובריאים יעזרו גם הם למניעת השמנה אצל ילדים. חלק מהמתכונים האהובים יכולים אף להיות בריאים תוך ביצוע מספר שינויים. ניתן אף לנסות מספר מנות חדשות בריאות ללב ההופכות בקלות לאהובות.

3. הסרת פיתויי קלוריות עשירות

ניתן לאכול פינוקים במתינות, אך יש להגביל אכילת מוצרים המכילים שומן גבוה, סוכר, או חטיפים מלוחים, כך שהילד יפתח הרגלי אכילה בריאים.

4. יתרונות הפעילות הגופנית

בהשמנה אצל ילדים יש לסייע לילד להבין את יתרונות הפעילות הגופנית, כגון:

  • חיזוק עצמות
  • הפחתת לחץ הדם
  • הפחתת רמות מתח וחרדה
  • הגברת ההערכה העצמית
  • סיוע בבקרת משקל.

5. שמירה על פעילות פיזית

סיוע לילד לשמור על פעילות פיזית. ילדים ובני נוער צריכים לבצע לפחות שעה של פעילות מתונה במהלך השבוע, ואם ניתן, מידי יום. ההורים יכולים להגדיר דוגמה מצוינת באמצעות הוספת פעילות לשגרת היום, המעודדת את הילד להצטרף אליה.

דוגמאות לפעילות פיזית מתונה כוללות:

  • הליכה נמרצת.
  • משחקי ספורט.
  • משחקי קפיצות על חבל.
  • שחייה.
  • ריקוד.

6. הפחתת זמן ישיבה

למרות הקצאת זמן שקט להכנת שיעורי הבית, יש להגביל את "זמן המסך". צפייה בטלוויזיה, משחקי וידאו וגלישה באינטרנט, יש להגביל ללא יותר משעתיים ביום.

מומלץ לעודד את הילד למצוא פעילויות מהנות אותן ניתן לבצע עם בני המשפחה או לבד, הכרוכות בהגברת הפעילות.

7. חיוניות השגת משקל גוף בריא ותקין

המלצות פעילות ותזונה המתמקדות בביצוע שינויים קטנים אך קבועים עובדות טוב יותר מאשר הקפדה על סדרת שינויים קצרי טווח אותם לא ניתן לקיים. טיפול בילד הסובל מיתר משקל, מתבסס בעיקר על מניעת עלייה במשקל, בהתאם לציפיות הצמיחה.

8. כך משיגים משקל תקין

הצלחה בהשגת משקל תקין תלויה בהיבטים הבאים:

  • השתתפות ההורים בתכנית הטיפול התזונתית.
  • תמיכה נאותה לטיפול תזונתי, תוך שיתוף בני המשפחה האחרים בהכנת המזון.
  • הקפדה על פעילות קבועה כולל תמיכת בני המשפחה וחברים.

חשיבות הקפדה על שינויים אלו באורח החיים, לאחר תקופת הטיפול הראשונית, תשפיע על כל בני המשפחה, וזוהי השיטה הבריאה ביותר למניעת השמנה אצל ילדים.

לפרטים אודות תרופות לירידה במשקל שיכולים להתאים גם לילדים ובני נוער השאירו פרטים וניצור עמכם קשר לייעוץ בנושא.

פורטל obesity מביא לכם את המידע העדכני ביותר על תחום ההשמנה, הבריאות וההסרה במשקל וידע נרחב על תרופות למטרת ירידה במשקל וטיפולים להשמנת יתר הגורמת לסיכון בריאותי גבוה ותחלואה ברמה גבוהה.

בישראל ובעולם אושרו לאחרונה מגוון של תרופות כולל סקסנדה לילדים ובני נוער והפורטל המקצועי בארץ מעניק לכם את המידע הטוב, האמין והחשוב ביותר.מניעת השמנה

השמנה אצל ילדים – שאלות ותשובות

למה חשוב שהילדים ישמרו על משקל תקין ואורח חיים בריא?

שמירה על משקל תקין ואורח חיים בריא בגיל הילדות מסייעת ומונעת משקל עודף והשמנת יתר כמבוגרים.

תוך כך, יש מניעה משמעותית של בעיות סוכרת, מפרקים, דום נשימה בשינה, בעיות קרדיולוגיות, לחץ דם, תפקוד כליות וגם כמובן מונעת בעיות רגשיות הנובעות מבריונות, הצקות, דימוי עצמי נמוך, הפרעות אכילה ועוד.

האם כדאי לעבור תהליך הסרה במשקל משפחתי או פרטני לילדים?

טיפול בהשמנה אצל דורש אסטרטגיה עדינה ותומכת. כאשר אתם מתמודדים עם בעיה זו עם ילדכם חשוב ביותר להימנע מלקטלג אותם כסובלים מעודף משקל או השמנת יתר.

שיטה יעילה יותר היא להתמקד באימוץ שינויים באורח חיים בריא יותר כמשפחה, תוך שאיפה לרווחה כללית במקום לבודד את הילדים בתהליך זה. גישה כוללת זו מטפחת שיחה חיובית על ניהול משקל והשמנה.

איך מדברים עם הילדים על השמנה אצל ילדים?

כאשר דנים במשקל, בחרו בתיאורים כמו "משקל מעל הממוצע" או "מעבר למשקל בריא", הימנעו מתוויות כגון "שמן", "לא בריא", "שמנמן" או "כבד". חשוב לעודד את ערכיו והישגיו של ילדכם שאינם קשורים במראה הפיזי שלו.

שבחו אותם על המאמצים שלהם, האדיבות כלפי אחים, או קור רוחם במהלך הדיבור בציבור. עידוד זה מדגיש את ערכם מעבר לתכונות פיזיות או התעסקות במשקל בלבד.

הימנעו מהיערות מגבילות לגבי התזונה או הפעילויות שלהם שיכולות להיראות מציקות. אמירות כאלה יכולות להוביל להתנגדות ולא לשיתוף פעולה. המטרה היא ליצור סביבה תומכת המעודדת בחירות בריאות מבלי להטיל אשמה או בושה.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל