רוצים לעשות דיאטה? שילוב פעילות גופנית הכרחי לירידה במשקל

פעילות גופניתפעילות גופנית מהווה מרכיב בסיסי בכל תכנית הרזיה ועל כך אין עוררין, כשלמעשה לפעילות הגופנית ישנם יתרונות רבים התורמים לירידה במשקל באופן עצמאי מהשינויים התזונתיים. בין היתר מדובר בהאצת קצב חילוף החומרים הבסיסי, שריפה של קלוריות ועוד. עם זאת, לא תמיד ברור מהו בדיוק השילוב המושלם בין פעילות גופנית לבין תזונה נכונה ועל כך בדיוק רצינו להרחיב את הדעת במאמר שלפניכם.

הטיפול הבסיסי בעודף משקל

הטיפול הבסיסי בעודף משקל מבוסס ברובו על שינויים באורח החיים. למעשה כל מטופל הסובל מעודף משקל, גם אם מדובר במטופל שבכוונתו לעבור טיפול כירורגי או לקבל טיפול תרופתי – חייב ראשית לעבור את הטיפול הבסיסי. הטיפול הבסיסי האולטימטיבי מבוצע במסגרת רב מקצועית הכוללת הגבלת התכולה היומית הקלורית, ייעוץ רפואי להערכה של גורמי סיכון שונים, טיפול התנהגותי וכמובן שגם פעילות גופנית. בסופו של דבר המטרה היא להכניס לחיי המטופל הרגלי פעילות גופנית ואכילה נכונים.

כמו כן יש צורך במעקב רציף והמשכי אחרי ההתקדמות של התוכנית ומתן של חיזוקים חיוביים למטופל במקביל להכשרה מתמדת לצוות המטפל. במחקרים רבים נמצא כי די בטיפול המתנהל במסגרת מעין זו בשביל לגרום לירידה של חצי קילוגרם במשקל מדי שבוע, ללא שום טיפול נוסף.

הצבת יעדים ריאליים מבחינת הירידה במשקל ומבחינת הפעילות הגופנית

אחד העקרונות החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם במסגרת של טיפול בסיסי לירידה במשקל הוא קביעת יעדים ריאליים, סבירים וברי השגה. כמו כן לאחר שנקבע היעד, יש לשים לב שהירידה במשקל מבוצעת באופן הדרגתי. בדרך כלל יעד ראשוני של ירידה במשקל בשיעור של עשרה אחוז מהמשקל הראשוני נחשב כיעד סביר במצבים של עודף משקל. קצב הירידה הסביר הוא כחצי קילוגרם בשבוע.

בדיוק באותו האופן ישנה חשיבות עליונה להציב יעדים ריאליים גם מבחינת הפעילות הגופנית: באופן עקרוני המטרה היא להגיע למצב שבו המטופל יבצע פעילות גופנית ברמת עצימות בינונית במשך חצי שעה ברוב ימות השבוע. עם זאת, כל עלייה ברמת הפעילות, יש בה כדי להועיל לבריאות. אי לכך, אם מדובר במטופל שלא עוסק בשום צורה בפעילות גופנית, הרי שמומלץ להציב יעדי ביניים כמו לדוגמה פעילות גופנית בינונית במשך חצי שעה, שלוש פעמים בשבוע בלבד.

הכנסת הפעילות הגופנית והתזונה הנכונה לאורח החיים הקבוע

הסוד האמתי בשמירה על אורח חיים נכון הוא להכניס את המרכיבים הבריאותיים לאורח החיים השגרתי ולהימנע מלהתייחס לתהליך הירידה במשקל כאל פאזה חולפת, שבסופה העניינים יחזרו לשגרה השלילית והמזיקה. הכוונה היא לכך שיש לשלב מרכיבים מאורח החיים הבריא באופן אינטגרלי בחיי היומיום. כך לדוגמה ניתן להפסיק להשתמש במעלית ולבחור דווקא במדרגות, להפסיק לחנות קרוב למקום העבודה ולבחור בחנייה שתחייב את הנהג ללכת כעשר דקות עד רבע שעה ועוד.

חשיבות המעורבות של אנשי מקצוע

על מנת להגיע לשילוב האופטימאלי בין תזונה נכונה לבין פעילות גופנית, ישנה חשיבות עליונה להתייעצות עם אנשי מקצוע כשהכוונה היא בראש ובראשונה למאמן כושר מקצועי ודיאטנית קלינית מוסמכת.

כמובן שישנם מטופלים שעקב מחלות רקע או מגבלות כאלו ואחרות לא יוכלו לבצע פעילות גופנית אלא רק לאחר התאמה מקצועית ודקדקנית. אי לכך חשוב בנוסף להתייעץ עם רופא במקרים שבהם המטופל סובל מבעיות המחייבות התייחסות מיוחדת. הכוונה היא למשל לאדם בעודף משקל הסובל במקביל מסוכרת או מחלת לב פעילה, אדם בעודף משקל לאחר אירוע לב או אירוע מוחי ועוד.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל