כיצד תצליחו להתגבר על הרצון לג'אנק פוד – כל הטיפים

כיצד תצליחו להתגבר על הרצון לג'אנק פוד – כל הטיפיםאפילו האנשים בעלי המודעות הגבוהה ביותר לתזונה נכונה, צריכים ללמוד כיצד להתמודד לעיתים עם תשוקה למזונות שאינם מזינים ביותר. תשוקות למזונות ג'אנק פוד מומרצות בדרך כלל על ידי רמזים רגשיים, אך הימנעות מהם רק מגבירה את התשוקה.

לכן, כדי להימנע מכרסום לא מבוקר של מאכלים מזיקים, יש ללמוד כיצד לקבוע את הסיבות לרצון לג'אנק פוד, באמצעות ביסוס מספר שיטות להכנעתן. מאמר זה כתבה זו מספקת כל הטיפים המסייעים לעשות בדיוק את זה.

תשומת לב למרכיבי ההשתוקקות

הרצון לג'אנק פוד עשוי להוות גם סימן אזהרה לבעיה בריאותית הדורשת טיפול. אם ההשתוקקות היא לממתקים ומזונות עמילניים, למשל, יתכן ומדובר בסימן לכך שהגוף אינו מתפקד כראוי מבחינת חילוף חומרים של פחמימות.

כלומר, הגוף אינו מסוגל להעביר את הגלוקוז לתאים לאספקת אנרגיה, כך שהתוצאה היא תחושת קיפוח ורצון לאכול יותר פחמימות. מצב זה עשוי להתרחש גם לאחר אכילת ארוחה מלאה, והוא גורם לאנשים לחשוב שהתשוקה שלהם חייבת להיות רגשית, אך אין זה בהכרח המקרה, ויש להתייעץ עם רופא.

חיפוש הסחות דעת

זוהי התנהגות יעילה, היות והיא מפרידה את הדעת מההשתוקקות, ומעניקה את הזמן והמרחב לחשיבה על תזונה בריאה עליה נכון יותר להקפיד, וכיצד אכילת ג'אנק פוד משבשת את המסלול לחיים בריאים.

אפשרות נוספת היא לשתות משקה חם כגון כוס תה צמחים. שתיית משקה זמן אורכת זמן, והמשקה ממלא ומעורר את העצב התועה, המסייע לניהול העיכול והפחתת התשוקה, במיוחד למאכלים מתוקים.

האם זהו רעב אמיתי? זה נראה אולי פשוט, אך אנשים אינם נוטים להבין את רמות הרעב שלהם, לפני שהם מתחילים לנשנש. מומלץ לקחת שלוש דקות פסק זמן ולשאול: "מה אני רוצה? איך אני מרגיש?" זיהוי ההבנה שלא קיים רעב בפועל, הוא הצעד המשמעותי ביותר להכנעת כל השתוקקות. יחד עם זאת, יש לזכור שהרעב בהחלט עשוי להיות נוכח, ובמקרה זה יש לאכול ארוחה מלאה ובריאה.

אכילת הרכיבים להם הגוף זקוק. כל תשוקה למזון חשובה היות והיא מעניקה רמזים לגבי התחושות בגוף מבחינה ביוכימית ומבחינת חילוף החומרים. השתוקקות למזון מעידה על מצב בו הגוף זקוק ליותר חומרים מזינים מסוימים. למשל, טעם חזק בפה של בשר אדום, עשוי לרמוז על רמות נמוכות של ברזל.

עצירת שרשרת מחשבות. לאחר שהתשוקה לג'אנק פוד נדלקת, אדם מתחיל לדמיין איך זה יהיה לאכול את האוכל עליו הוא חושב. הוא "רואה" בראשו את המרקם, החלקות, העושר, הריח והטעם של המזונות, מה שהופך את הכמיהה לקיצונית יותר. לכן, יש להסיח את הדעת ולשכוח מדימויים אלו. מומלץ ללעוס מסטיק ללא סוכר או סוכרייה ללא סוכר המבטלת את כוח המחשבה וההשפעה של הדמיונות על מאכלים מזיקים.

אכילה במנות קטנות. אם לא ניתן להתגבר על הרצון לג'אנק פוד, ובוצעה הערכת רמת הרעב, כולל המתנת מספר דקות במהלכן הכמיהה אינה נרגעת, הגיע הזמן להיכנע, אך במנות קטנות. מומלץ לאכול רק רבע מגודל המאכל אליו משתוקקים, להניח את שאר המנה בצד ולהסיח את הדעת במשך רבע שעה. לאחר מכן יש לבדוק את התחושה מחדש. רוב הסיכויים הם ששביעות הרצון תתבטא באותה מידה כאילו המנה נאכלה בשלמותה.

מניעת התשוקה למזונות ג'אנק פוד מלכתחילה. אחת השאלות אותן יש לשאול כשמזהים לראשונה את התשוקה למזונות ג'אנק פוד היא מה כבר אכל האדם היום, שיכול להפעיל את התשוקה. לדוגמא, ממתקים או קינוחים מדרבנים את הכמיהה ליותר מזונות מתוקים, במיוחד כשאוכלים אותם על קיבה ריקה. על מנת לעקוף סוג תגובה זו בעתיד, מומלץ לאכול חלבון וסיבים בכל ארוחה ובכל חטיף, כדי להגביל את התשוקה המאוחרת יותר הנובעת מהפחתת תגובת הסוכר בדם.

אם גם לאחר ביצוע טיפים אלו אדם עדיין מרגיש שהוא מחויב לטרוף מזונות ג'אנק פוד, מומלץ להתייעץ עם רופא על מנת לבדוק את רמות הגלוקוז, האינסולין, הטריגליצרידים ורמות הכולסטרול. בדיקות אלו יעילות לזיהוי מצבים כגון תפקוד מטבולי. ביצוע אבחון זה הוא הצעד הראשון להבנת הצורך בהרכבת תוכניות ארוחות השוללות את התשוקה "המנדנדת" למזונות ג'אנק פוד ושמירה על משקל בריא ותקין.

ראו גם:

למה תזונה נכונה חשובה יותר מדיאטה?

השמנת יתר מהווה גורם סיכון לסוכרת סוג 2

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל