תזונה מאוזנת לילדים – כיצד למנוע השמנה בחופש הגדול?

תזונה מאוזנת לילדים

הילדות של היום נראית שונה בהרבה מכפי שנראתה לפני שלושים שנים. היום נדיר לראות ילדים ובני נוער שראשיהם אינם שקועים עמוק בטלפונים, באייפוד ובמשחקי וידיאו. עם ההסתמכות הגוברת על הטכנולוגיה, ונגישותה לילדים, הם מתמכרים יותר לבילוי החופש הגדול שלהם כשהם שקועים במשחקי וידיאו, הודעות ווצאפ, ורביצה מול הטלוויזיה.

כשיותר ילדים עוברים למצב של חיים פסיביים שאינם בריאים, חיוני לעורר בהם תשוקה לפעילות השומרת על בריאות גופם ומוחם, והקיץ הוא הזמן המושלם לגרום להם להיות פעילים. מאמר זה מכסה מספר שיטות לעורר את הילד להשתוקק להיות פעיל בחוץ, ולעודד אותו לאהוב אורח חיים בריא ופעיל יותר.

פעילויות בחופש הגדול

בעוד שחלק מהאנשים מניחים שפעילות גופנית פירושה הזעה במכון הכושר, רוב פעילויות החופש הגדול המהנות ניתנות לביצוע עם בני המשפחה ויכולות בקלות לכלול פעילות גופנית. ניתן לבלות ערב ברכיבה על אופניים או סקטבורד כפעילות בריאה מהנה המשפרת את תפקוד הלב והרגליים.

גם פעילויות בלתי שגרתיות בחופש הגדול מסייעות לילד לשרוף קלוריות. ניתן לצאת לערב ריקודים כשיטה קלאסית לפעילות גופנית המזיזה את הילד מהספה, וגורמת לו לשמוח באמצעות פעילות גופנית השומרת על תנועה ויכולה להימשך שעות.

הקפדה על פעילות בריאה בבית

לעיתים הפעילות בחוץ עשויה להיות קשה עקב עומסי חום ולחות גבוהים מידי, אך אין פירוש הדבר שלא ניתן לבצע פעילות גם בבית. מומלץ לעודד את הילד להשתתף בפעילויות ביתיות כגון משחקים ביתיים משפחתיים המסייעים לו לשמור על תנועה.

יש להקפיד שהילד יאכל ארוחות וחטיפים בריאים, ישתתף בעצמו בהכנת הארוחות, תוך שהוא מקבל זכות בחירה לטעמו בין מגוון המאכלים הבריאים, וימנע ככל הניתן ממזונות מהירים, כדי לשמור על בריאות מוחו וגופו, ולסייע לו לפתח הרגלי אכילה בריאים.

לא להיות נוקשים מידי עם הילד

חשוב שהילד יצא מהבית ויבצע פעילות גופנית, אך חשוב גם להבין שזה החופש הגדול שלו, ומבחינתו זה הזמן לבלות עם חברים או ליהנות מהפעילויות האהובות עליו. כשמדובר בטובת הילד, יש לשמור על איזון ראוי בין פעילויות חברתיות לבין טיפול פיסי.

יש להקפיד שהילד יבצע פעילות גופנית מהנה, אך גם שייהנה מכל רגע של החופשה, גם אם פירוש הדבר שהוא יאכל מידי פעם את המנה האהובה עליו, גם אם אינה בריאה ודיאטטית. האיזון טמון בכמויות, בתדירויות ובמינונים הנכונים.

הרשמה לקייטנות או מחנות קיץ – הרשמת הילד לקייטנה או מחנה קיץ היא שיטה מצוינת לגרום לו להכיר יותר לעומק את החיים בחוץ. מחנות קיץ רבים כוללים היום אפשרויות של שהות במשך מספר ימים רצופים בחוץ, תוך שהילדים מתוודעים לטבע באמצעות מגוון נרחב של פעילויות חוצות, הכנת אוכל בעצמם והבנה במרכיבי מזונות בריאים, תוך כדי עבודת צוות.

אלו הן פעילויות נהדרות המלמדות את הילד להיות פעיל, לסגל כישורים חברתיים, וליהנות גם ללא אכילת יתר ורביצה מול הטלוויזיה או המחשבים.

הליכה משותפת – אחת השיטות הטובות ביותר להבטיח שהילד יבצע מידי יום פעילות גופנית, היא לצאת איתו החוצה ולבצע פעילות גופנית ביחד. מומלץ לצאת לטיולים, משחקי ספורט בפארק, או משחקים פעילים של ההורים והילדים. לא זו בלבד שפעילות זו מונעת השמנת יתר בתקופת החופש הגדול, היא מעוררת אף קשר בריא בין הילד להוריו.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל