תכנית התזונה הדיאטטית שמוסיפה שנים לחיים

תכנית התזונה הדיאטטית שמוסיפה שנים לחייםבכל שנה מחדש, כסוג של אופנה חולפת, אנו מתבשרים על הופעתה של דיאטת פלא חדשה שמבטיחה הרים וגבעות. רבות מאותן הדיאטות מבטיחות לנו להפחית במשקל, להיראות רזים ומושכים יותר.

חלק מהדיאטות הולכות צעד אחד קדימה ומבטיחות שהתפריט שלהן מאפשר לנו להרגיש פחות רעבים, להרזות בקלות, ממש בלי מאמץ. יחד עם זאת, אנו כמעט ולא נתקלים בדיאטות שמתיימרות באמת להאריך את חיינו.

הפעם, נדבר לא על דיאטה שמבטיחה הפחתה מהירה במשקל או כזאת שמיועדת להקטין את רמת הכולסטרול (למרות שגם זה חלק מעסקת החבילה). הפעם, נבקש להציג תוכנית לתזונה דיאטטית שמאפשר לנו לחיות הרבה יותר שנים וגם לשמור על בריאות טובה הרבה יותר.

הפחיתו את כמות המלח

אנו רגילים כל כך לספור קלוריות או להתרכז במזונות דלי שומן, עד שאנו ממעטים לשים את ליבנו לסכנה האורבת לנו ממלח השולחן. גופנו זקוק למלח (בעיקר לנתרן), זהו מרכיב חיוני בתזונה ומעט מדי – זה בהחלט לא בריא. יחד עם זאת, התזונה של מרבית האנשים כיום מכילה המון מלח, הרבה יותר מדי מלח.

מלח משמש בייצור מזונות תעשייתיים כדי להאריך את חיי המדף וגם כדי לשפר את טעם של המוצרים. מלבד זאת, אנו ממליחים יותר מדי את המזון שאנו אוכלים וזהו מתכון לצרות. כדי להבין עד כמה זה חשוב, נספר כי מחקר גילה שהאנשים המאריכים ימים מקפידים על תזונה דלת נתן ומלח. כמה מלח צריך לצרוך כדי להישאר בריאים? לא יותר מ-5 גרם ליום. בפועל רובנו צורכים כמות יותר מכפולה.

יש טעם – גם בלי מלח

אילו סכנות מסתתרות במלח התמים למראה? תפריט מלוח מביא לעליה בלחץ הדם ותורם לסיכונים כמו מחלות לב ושבץ. הוא משפיע לרעה על תפקוד הכליות, מעודד היווצרות אבנים בכליות, מחליש את העצמות. יש המקשרים אותו גם עם עליה בסיכון לסרטן.

אבל המלח נותן טעם, לא כן? חשוב, אם כן, לזכור שישנם תבלינים רבים שישפרו את טעמו של המזון שאנו אוכלים וגם – ישפרו את הבריאות ויאריכו את החיים. הוסיפו לתבשילים השונים בצל ושום, הקפידו לצרוך עשבי תיבול בריאים, רוזמרין או ריחן.

באמצעות טימין, למשל, תחזקו את מערכת החיסון והוא גם מספק הגנה מפני בקטריות ודלקות. רוזמרין מפחית כאבים והינו בעל תכונות ממריצות. המרווה מסייעת לתפקוד הזיכרון ואילו הפטרוזיליה שומרת על בריאות כלי הדם, מורידה סיכון לסרטן ועוזרת לשמור על לחץ דם תקין. האורגנו נחשב כיום לבעל התרומה הגבוה ביותר לסילוק רדיקלים חופשיים והוא גם בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות.

סודות נוספים לחיים ארוכים

כדי להוסיף שנים לחיים, מומלץ מאוד להפחית את צריכת המזונות מהחי – פחות בשר ואפילו פחות דגים. מומלץ מאוד לצרוך קטניות, אפילו על בסיס יומי וכמובן להפחית את השומן שאנו צורכים. חשוב במיוחד להימנע משומן רווי ועדיף להרבות בצריכת שומן בריא, כגון שמן זית.

מחקרים חדשים מגלים כי קיימת הפרזה בתועלת הבריאותית הטמונה במוצרי חלב. אפשר בהחלט להמעיט במוצרים הללו, כאשר קיימת עדיפות לחלב עיזים או כבשים לעומת חלב פרות. ניתן לספק לגוף את כמות הסידן הרצויה ממקורות אחרים ובמיוחד – חשוב להקפיד על פעילות גופנית. זהו הסוד לחיזוק העצמות.

ומה לגבי קלוריות? חשוב לשים לב לא רק למספר הקלוריות כי אם לטיב המקור שלהן. עדיף להרבות בצריכת מוצרים מלאים – חיטה מלאה, אורז מלא וכיוצא באלה. כך שומרים על הבריאות, מרגישים יותר שבעים ומאריכים את החיים.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל