שריפת שומנים – האם קינמון עוזר בירידה במשקל?

שריפת שומניםחוקרים מצאו כי קינמון עוזר עבור שריפת שומנים בגוף. הקינמון הוא תבלין בולט במטבחים רבים בכל רחבי העולם כמו גם במטבח הישראלי. מלבד טעמו הייחודי ותוספת הארומה אשר הוא מביא למזונות ולתבשילים שונים מתברר כי זוהי אינה מעלתו היחידה וכי לקינמון תרומה עבור שריפת שומנים בגוף ומסייע אף לירידה במשקל.

גילוי: תבלין אהוב המסייע לדיאטה

הגילוי החדש מהווה בשורה משמחת לרבים, שהרי לא בכל יום אנו מגלים כי תבלין אהוב ומוכר המשמש במטבחים של רובנו מסייע גם לדיאטה. כעת מסתבר שהתבלין המתקתק אשר משפר מאכלים רבים, יכול לסייע לירידה במשקל ולשמירה על הגזרה ללא שימוש בתרופות לירידה במשקל.

סינאמאלדהיד – תרכובת התורמת לשריפת שומנים

מדענים מצאו כי מרכיב בקינמון – סינאמאלדהיד המהווה תרכובת אורגנית אשר מקנה לקינמון את טעמו הייחודי ואת הארומה המיוחדת שלו אחראית לאפקט המרזה וביכולתה לסייע בירידה במשקל. ממחקרים אשר בוצעו בעבר על עכברים, נמצאו ממצאים דומים אשר הראו כי התרכובת עוזרת לעכברים להגן מפני השמנת יתר.

המחקר המשיך באוניברסיטת מישיגן שם נמצא כי הסינאמאלדהיד תורם לתרמוגנזה, תהליך ייצור החום בגוף על ידי שריפת קלוריות. התהליך עשוי לסייע באופן משמעותי לירידה במשקל ומכאן הסיקו החוקרים כי קינמון טומן בחובו יתרונות מטבוליים.

יתרונות והשפעות הקינמון על הגוף

מרצה בכיר במכון למדעי החיים באוניברסיטת מישיגן והאחראי על המחקר הכיר את יתרונות הקינמון והסינאמאלדהיד נוכח מחקרים קודמים אשר נעשו בנושא, אולם כעת הוא שואף לבחון לעומק את השפעת התרכובת על הגוף. הממצאים מחזקים את מסקנות המחקרים הקודמים ומראים כי לתרכובת השפעה על המטבוליזם והמחקר הנוכחי בחן את סגולותיה על תאים אנושיים.

צוות החוקרים בדק תאי שומן ממגוון רחב של משתתפים והבחין בעלייה בהתבטאותם של גנים מסוימים ואנזימים המשפיעים ומשפרים את פירוק השומן במערכת העיכול וזאת לאחר צריכת סינאמאלדהיד. על פי הממצאים הסיק צוות המחקר כי כאשר בני אדם צורכים את התרכובת המצויה בקינמון היא מעוררת תהליך של תרמוגנזה ושריפת שומנים בגוף.

כלי בעל פוטנציאל למלחמה במגפת ההשמנה העולמית

על סמך התוצאות סבורים החוקרים כי מדובר בהבטחה גדולה באשר לפוטנציאל ההשפעה של הגילוי על מגפת ההשמנה אשר הולכת ומקבלת ממדים עצומים ומסכנת את בריאותם של מיליונים ברחבי העולם. הממצאים אמורים בעתיד לסייע להגן על אנשים מפני השמנת יתר חולנית והגישה החדשה אמורה להיות קלה לביצוע על ידי המטופלים.

עם זאת חשוב להדגיש כי נדרשים מחקרים נוספים כדי לבדוק האם היתרונות הטמונים בתרכובת אותה מכיל הקינמון אינם כוללים גם תופעות לוואי משמעותיות ובנוסף המחקר הנוכחי בוצע על תאים אנושיים בתנאי מעבדה בלבד ויש להמשיך ולאשש את התאוריה על תאי אדם בתנאים רגילים ובגוף עצמו. כרגע ממליצים המומחים שלא להעלות את צריכת קינמון באופן דרסטי, אלא לחכות לתוצאות מחקרים נוספים.

שריפת שומנים מחקר

 

 

שריפת שומנים בעזרת קינמון ברפואה העממית

הקינמון משמש ברפואה הסינית כתרופה מזה אלפי שנים לצרכים שונים בהם חימום הגוף וכן להרזיה בדגש על שומן בטני. השומן הבטני הוא שומן דלקתי אשר מסב נזק לכלי הדם ,ללב ולמערכות נוספות. הקינמון מסייע לאיזון רמות הסוכר בגוף במצבים בהם השומן הבטני מקשה על ספיגתו בתאים והוא הולך ומצטבר בדם. לקינמון סגולות ויתרונות בריאותיים נוספים בהם:

  • מכיל מינרלים בהם מגנזיום, ברזל, סידן וסיבים תזונתיים.
  • מקל ומרפא צרבות, נפיחות ושלשולים.
  • מונע היווצרות כיבים בקיבה.
  • מסייע בריפוי זיהומים חיידקיים.
  • מוריד את רמות הסוכר בדם.
  • מוריד את רמת הכולסטרול הרע.
  • נוגד חמצון.

אחד היתרונות של שריפת שומנים ללא ספורט הוא שימוש בקינמון כתרופת סבתא ידועים במשך מאות בשנים ואף יותר מזה ברפואה הסינית. אולם כעת נוספת לרפואה העממית עדות מדעית ממשית המחזקת את סגולותיו של הקינמון ותרומתו לירידה במשקל ולעידוד התהליכים המטבוליים בגוף.

שריפת שומנים עם זריקות

שריפת שומנים מתייחסת לתהליך פירוק השומן המאוחסן בגוף להפקת אנרגיה. תהליך זה חיוני לירידה במשקל, ואנשים רבים פונים לשיטות שונות כדי להקל עליו. שיטה אחת כזו היא השימוש בתרופות של זריקות להרזיה כמו סקסנדה ואוזמפיק.

Saxenda היא תרופה הניתנת להזרקה שאושרה על ידי ה-FDA לשימוש במבוגרים עם BMI של 30 ומעלה. החומר הפעיל בסקסנדה הוא לירגלוטיד, צורה סינתטית של ההורמון GLP-1, המסייע בוויסות רמות הסוכר בדם ומדכא תיאבון. Saxenda ניתנת פעם ביום, והיא עוזרת למשתמשים לרדת במשקל על ידי הפחתת צריכת הקלוריות שלהם והגברת חילוף החומרים שלהם.

אוזמפיק, לעומת זאת, היא תרופה להזרקה שבועית המשמשת גם לירידה במשקל. החומר הפעיל באוזמפיק הוא semaglutide, אגוניסט לקולטן GLP-1, הפועל באופן דומה לסקסנדה. זה עוזר למשתמשים לרדת במשקל על ידי הפחתת התיאבון שלהם, הגברת חילוף החומרים שלהם ושיפור בקרת הסוכר בדם.

האם מדובר בתרופות אפקטיביות ובטוחות לשימוש?

הן Saxenda והן Ozempic אלו תרופות לטיפול בהשמנה אשר הוכחו כיעילות בסיוע לירידה במשקל, והן בדרך כלל בטוחות כאשר משתמשים בהן בהנחיית ספק שירותי בריאות. עם זאת, הן אינן נטולי תופעות לוואי אפשריות, כגון בחילות, שלשולים ודלקת לבלב.

האם שימוש בתרופות מספיק או שמדובר בחלק ממענה כולל?

זריקות הרזיה כמו Saxenda ו- Ozempic יכולות להיות מועילות עבור אלה שמתקשים לרדת במשקל, אך יש להשתמש בהן יחד עם תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. כמו בכל תוכנית הרזיה, חיוני להתייעץ עם ספק שירותי בריאות לפני תחילת הטיפול כדי להבטיח את בטיחותו ויעילותו לצרכיך האישיים. אם תרצו להשיג מענה הולם בעניין שריפת שומנים אז תוכלו לבקר באתר Obesity כבר עכשיו! כך תבינו טוב יותר מה זה מאיץ שריפת שומנים בעצם!

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל