איך לרזות מהר?

איך לרזות מהר? הרזייה נכונה היא הרזייה מהירה

כולנו רוצים לקום מחר חטובים ורזים, אך זוהי פנטזיה שעלולה לא רק לפגוע בבריאותנו, אלא אף לגרום לנו להשמין ולהעלות במשקל. אז מהי באמת הרזיה מהירה וכיצד משיגים אותה?

תפיסות מוטעות אודות הרזייה מהירה

כולנו קוראים על סלבס שהורידו המון ממשקלם במהירות שיא בשיטות שונות ומשונות, ורוצים שזה יקרה גם לנו. כמו שפני ניסיונות אנו עורכים בגופנו ניסויים מסוכנים ולמשך תקופות ארוכות מוותרים על מרכיבי מזון חשובים או מרעיבים את עצמנו כדי להשיג את המטרה המיוחלת, הרזייה מהירה ככל האפשר כדי להיראות הכי טוב באירוע קרוב, בקיץ על החוף או באינסטגרם.

יייתכן שבמקרים מסויימים אכן נצליח בכך, נרד הרבה במשקל תוך תקופה קצרה, אך המחירים יהיו קשים ולאורך טווח ארוך. מעל 90% מהיורדים בדיאטות מסוג זה חווים עלייה מהירה עוד יותר במשקל זמן קצר אחר כך, ולעיתים קרובות מגיעים למשקל גבוה מכפי שהיה מלכתחילה, מה שגורם לתופעת ה"יו-יו" – דיאטה, הורדה במשקל, עלייה בחזרה ושוב דיאטה, למשך שנים.

כיצד מזיקה הרזייה מהירה לגופנו?

דיאטות כסאח משוגעות, הרעבה באמצעות תפריט דל-קלוריות באופן קיצוני או וויתור על מרכיבי מזון שונים פוגעים בנו במגוון אופנים – הם משבשים את מנגנוני הרעב הטבעיים שלנו, מורידים מאד את קצב חילוף החומרים, עלולים לגרום לחוסר איזון הורמונלי, איבוד ויטמינים, מינרלים וחלבונים ולעיתים אף להגעה למצב של תת-תזונה.

אנשים רבים מגיעים למרפאות ואפילו לבתי החולים במצב של התייבשות וחולשה, מגרנות, הפרעות בקצב הלב, לחץ דם נמוך, ועוד שלל תופעות קשות ומזיקות לגוף. נזקים אסתטיים גם הם יכולים להיגרם – לשיער, לשיניים, לציפורניים ולעור.

בטווח הארוך, ולאחר מספר ניסיונות דיאטות מסוג זה, מנגנוני חילוף החומרים והרעב עלולים להשתבש באופן בלתי הפיך, עד כדי צורך בטיפול תרופתי למשך כל חייכם והשמנה קיצונית בעתיד.

אז איך לרזות מהר בכל זאת?

הרזייה מהירה אפשרית, אך צריך לעשות "סוויץ'" באופן החשיבה שלנו עליה. למעשה ניתן לרזות מהר, באופן בריא וללא פגיעה במערכות הגוף ובתפקודיו. ייתכן שה"מהר" הזה לא יהיה בקצב שתכננתם או שלא תוכלו להוריד את כל המשקל שרציתם עד לתאריך מסויים או תוך זמן קצר, אך למעשה תוכלו לרדת במשקל בהצלחה רבה באופן שלא ידחוף אתכם למצב היו-יו, ללא עלייה מהירה מייד לאחר הירידה וללא פגיעה בבריאותכם ובמראה האסתטי שלכם. איך זה אפשרי?

שינויים קטנים בהרגלי האכילה שלנו יוכלו לסייע לנו לרדת במשקל מבלי לוותר על סוגי מזון ומרכיבים חשובים, בלי לאכול אוכל "דיאטה" ובלי לרעוב. לעיתים מספיק לשנות את גודל הצלחת שבה אתם אוכלים את ארוחת הצהריים שלכם, את כמויות וסוג השתייה שלכם, את שעות האכילה או את החטיף שאתם מנשנשים מול הטלוויזיה בערב כדי להשיג ירידה קבועה במשקל לאורך זמן, שתצטבר ככל שיחלפו השבועות לירידה גדולה, יפה ויציבה.

במקרים רבים יש לעודד דווקא לאכול יותר ולא פחות, אך לשנות את האיזון בין מרכיבי המזון השונים שאתם אוכלים. אין שום הכרח לרעוב כדי להשיג ירידה במשקל, ולעיתים דווקא הרעבה גורמת לגוף להנמיך את קצב חילוף החומרים למינימום, כך שירידה במשקל לא תתאפשר כלל. כך קורה שאנשים בדיאטה דלת-קלוריות באופן קיצוני אינם יורדים במשקל במשך שבועות ארוכים למרות הסבל והמאמץ, בעוד שאנשים הנהנים מצלחות גדולות עשירות בחלבונים טעימים, שומן בריא, סלטי ענק, ופחמימות טובות אינם רעבים כלל אך יורדים בקצב סביר מאד.

עצם העובדה שאינם סובלים בתהליך גורמת לכך שיוכלו להתמיד בשינויים התזונתיים לאורך שנים, לשמור על הישגי הירידה במשקל ולעולם לא "להישבר" בדיאטה.

תחום התזונה התפתח מאד בעשור האחרון, והיום בידי אנשי המקצוע כלים טובים וידע רב היכולים לסייע לכם לרזות מהר ולהשיג הרזייה מהירה בריאה שתתרום לבריאותכם במקום להזיק לה, ואף תעניק לכם שיער יפה ומלא, שיניים וציפורניים בריאות ועור קורן. אז וותרו על ההרעבה ודיאטות הכסאח להשגת מטרה לא סבירה, על העיגולים השחורים מתחת לעיניים, התשישות והסבל למען השגת ירידה במשקל ללא כאבים שבטווח הארוך תהיה המהירה מכולן.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל