איך לרזות מהר?

כולנו רוצים לדעת איך לרזות מהר לקום מחר חטובים ורזים, אך זוהי פנטזיה שעלולה לא רק לפגוע בבריאותנו, אלא אף לגרום לנו להשמין ולהעלות במשקל. אז מהי באמת הרזיה מהירה וכיצד משיגים אותה?

תפיסות מוטעות אודות הרזייה מהירה

כולנו קוראים על סלבס שהורידו המון במשקל במהירות שיא בשיטות שונות ומשונות, ורוצים לדעת איך לרזות מהר. כמו שפני ניסיונות אנו עורכים בגופנו ניסויים מסוכנים ובמשך תקופות ארוכות מוותרים על מרכיבי מזון חשובים או מרעיבים את עצמנו כדי להשיג את המטרה המיוחלת, הרזייה מהירה ככל האפשר כדי להיראות הכי טוב באירוע קרוב, בקיץ על החוף או באינסטגרם.

ייתכן שבמקרים מסוימים אכן נצליח בכך, נרד הרבה במשקל תוך תקופה קצרה, אך המחירים יהיו קשים ולאורך טווח ארוך. מעל 90% מהיורדים בדיאטות מסוג זה חווים עלייה מהירה עוד יותר במשקל זמן קצר אחר כך, ולעיתים קרובות מגיעים למשקל גבוה מכפי שהיה מלכתחילה, מה שגורם לתופעת ה"יו-יו" – דיאטה, הורדה במשקל, עליה בחזרה ושוב דיאטה, במשך שנים.

תהליך הרזיה בליווי מקצועי הוא תהליך אחר

שיתוף אנשי מקצוע בתהליך ההרזיה הוא לא רק מותרות אלא הכרח עבור אלה השואפים לתוצאות המביאות לאורח חיים בריא כשגרה ולא להרזיה שעולים אחריה את כל המשקל ולצערנו יש לא מעט סיטואציות כאלו בהן אנשים מחפשים דרך ושיטה איך לרזות מהר ללא מחשבה מקדימה. תזונאים, דיאטנים ומומחי כושר מביאים שפע של ידע וניסיון, תוך התאמת תכניות הרזיה המתאימות לצרכים האישיים ולמצבים הבריאותיים. ההדרכה של הליווי המקצועי ואנשי המקצוע מבטיחה שהגוף שלכם יקבל רכיבים תזונתיים חיוניים תוך הורדת קילוגרמים עודפים ובכך מונעת חוסרים תזונתיים ומחזקת את הבריאות הכללית.

כמו כן, אנשי המקצוע יכולים להציע תמיכה פסיכולוגית, לעזור לאנשים המבקשים לרדת במשקל להתמודד עם האתגרים הרגשיים הקשורים לתהליך. המומחיות בהצבת יעדים ריאליים ומתן מוטיבציה יכולה לשפר משמעותית את הסבירות להצלחה ארוכת טווח. יחד עם זאת חשוב לזכור שלא תמיד זה כל מה שמספיק בסיטואציה שבה אדם צריך לרדת במשקל וברמה הבריאותית אפשר גם לשלב את הפעילות הפיזית כחלק מטיפול בהשמנה יחד עם טיפול תרופתי מתאים. בשילוב זה כמובן שחשוב גם לשלב ייעוץ מתאים.

תפקידן של תרופות לטיפול בהשמנת יתר בירידה מהירה במשקל

כולם רוצים לדעת איך לרזות מהר וקשה להכחיש את הפיתוי של ירידה מהירה במשקל, מה שמוביל רבים לקחת בחשבון את  יעילותן של תרופות לטיפול בהשמנת יתר. בעוד שתרופות אלו יכולות להציע קפיצה משמעותית בתהליך הירידה במשקל עבור חלק מהאנשים הן אינן פתרון שכדאי לקחת אותו בחשבון ברמה עצמאית.

תרופות אלו שנקבעו תחת פיקוח רפואי קפדני פועלות בצורה הטובה ביותר בשילוב עם שינויים באורח החיים כמו תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה.

חשוב להבין שתרופות לטיפול בהשמנת יתר בין אם ריבלסוס ובין אם תרופות אחרות הן אינן מתאימות לכולם והן לבטח לא התשובה לשאלה איך לרזות מהר ומגיעות עם תופעות לוואי כמו לכל תרופה.

תפקידן העיקרי הוא לבוא כהשלמה ולא במקום טיפול רלוונטי עבור אנשים שפועלים באופן פעיל לשינוי אורח חייהם.

לכן בעוד שתרופות אלו יכולות לסייע בהאצת הירידה במשקל במקרים ספציפיים, אין לראות בהן כדור קסם ולקחת אותן בחשבון רק במסגרת ליווי מתאים על מנת שלא תהיה לכם עליה משמעותית בעקבות טיפול לא מתאים.

הדרך הטובה ביותר לירידה במשקל ושמירה על משקל תקין

הורדה במשקל שהינה תקינה היא תהליך שעל מנת לשמור על התוצאות שלו חשוב לעשות אותו נכון. חשוב שלא תנסו לבדוק איך לרזות מהר ותפתחו גישה נכונה ובריאה לירידה במשקל.

גישה כזו היא לא לנסות ללמוד איך לרזות כמה שיותר מהר אלא פשוט לקחת בחשבון גישה שכוללת תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה, שינה מספקת והתמודדות עם מתחים שונים ומצבים פסיכולוגיים שיכולים להוביל למצב שבו ירידה במשקל הוא תהליך שאפשר לשמור עליו.

ההסרה במשקל לא רק מביאה למראה אחר, אלא גם משפרת משמעותית את הבריאות הכללית. התמקדות בשינויים קבועים של אורח החיים ולא בשינויים מהירים אנשים רבים יכולים ליהנות מאינספור היתרונות של ירידה נכונה במשקל לרבות שיפור בריאות הלב וכלי הדם, בריאות נפשית טובה יותר וסיכון נמוך משמעותית למחלות כרוניות.

כיצד מזיקה הרזייה מהירה לגופנו?

הדרכים איך לרזות מהר כוללות דיאטות כסאח משוגעות, הרעבה באמצעות תפריט דל-קלוריות באופן קיצוני או וויתור על מרכיבי מזון שונים פוגעים בנו במגוון אופנים: הם משבשים את מנגנוני הרעב הטבעיים שלנו, מורידים מאד את קצב חילוף החומרים, עלולים לגרום לחוסר איזון הורמונלי, איבוד ויטמינים, מינרלים וחלבונים ולעיתים אף להגעה למצב של תת-תזונה.

אנשים רבים מגיעים למרפאות ואפילו לבתי החולים במצב של התייבשות חולשה, מגרנות, הפרעות בקצב הלב, לחץ דם נמוך, ועוד שלל תופעות קשות ומזיקות לגוף. נזקים אסתטיים גם הם יכולים להיגרם – לשיער, לשיניים, לציפורניים ולעור.

בטווח הארוך, לאחר מספר ניסיונות דיאטות מסוג זה, מנגנוני חילוף החומרים והרעב עלולים להשתבש באופן בלתי הפיך, עד כדי צורך בטיפול תרופתי למשך כל חייכם והשמנה קיצונית בעתיד.

אז איך לרזות מהר בכל זאת?

הרזייה מהירה אפשרית, אך צריך לעשות "סוויץ'" באופן החשיבה שלנו עליה. למעשה ניתן יש דרך איך לרזות מהר, באופן בריא וללא פגיעה במערכות הגוף ותפקודיו.

ייתכן שה"מהר" הזה לא יהיה בקצב שתכננתם או שלא תוכלו להוריד את כל המשקל שרציתם עד לתאריך מסויים או תוך זמן קצר, אך למעשה תוכלו לרדת במשקל בהצלחה רבה באופן שלא ידחוף אתכם למצב היו-יו, ללא עלייה מהירה מיד לאחר הירידה וללא פגיעה בבריאותכם ובמראה האסתטי שלכם.  איך זה אפשרי?

שינויים קטנים בהרגלי האכילה שלנו יוכלו לסייע לנו לרדת במשקל מבלי לוותר על סוגי מזון ומרכיבים חשובים, בלי לאכול אוכל "דיאטה" ובלי לרעוב. לעיתים מספיק לשנות את גודל הצלחת שבה אתם אוכלים את ארוחת הצהריים שלכם, את כמויות וסוג השתייה שלכם, את שעות האכילה או את החטיף שאתם מנשנשים מול הטלוויזיה בערב כדי להשיג ירידה קבועה במשקל לאורך זמן, שתצטבר ככל שיחלפו השבועות לירידה גדולה, יפה ויציבה.

במקרים רבים יש לעודד דווקא לאכול יותר ולא פחות, אך לשנות את האיזון בין מרכיבי המזון השונים שאתם אוכלים. אין שום הכרח לרעוב כדי להשיג ירידה במשקל, ולעיתים דווקא הרעבה גורמת לגוף להנמיך את קצב חילוף החומרים למינימום, כך שהירידה במשקל לא תתאפשר כלל.

כך קורה שאנשים בדיאטה דלת-קלוריות באופן קיצוני אינם יורדים במשקל במשך שבועות ארוכים למרות הסבל והמאמץ, בעוד שאנשים הנהנים מצלחות גדולות עשירות בחלבונים טעימים, שומן בריא, סלטי ענק, ופחמימות טובות אינם רעבים כלל אך יורדים בקצב סביר מאד.

עצם העובדה שאינם סובלים בתהליך גורמת לכך שיוכלו להתמיד בשינויים התזונתיים לאורך שנים, לשמור על הישגי הירידה במשקל ולעולם לא "להישבר" בדיאטה.איך לרזות מהר

תחום התזונה והרזייה בפועל

תחום התזונה התפתח מאד בעשור האחרון, והיום בידי אנשי המקצוע כלים טובים וידע רב היכולים לסייע לכם לרזות מהר ולהשיג הרזיה מהירה בריאה שתתרום לבריאותכם במקום להזיק לה, ואף תעניק לכם שיער יפה ומלא, שיניים וציפורניים בריאות ועור קורן.

אז כאשר תעלה בכם המחשבה איך לרזות מהר, ותרו על ההרעבה ודיאטות הכסאח להשגת מטרה לא סבירה, על העיגולים השחורים מתחת לעיניים, התשישות והסבל למען השגת ירידה במשקל ללא כאבים שבטווח הארוך תהיה המהירה מכולן.

כמו כן, ניתן לפנות למומחים של פורטל אובסיטי בשאלה איך לרזות מהר ולהתאים לעצמכם תרופות לירידה במשקל – כמובן רק לאחר בדיקת רופא ומתן מרשם בתוקף.

ירידה נכונה במשקל היא מסע שדורש גישה מחושבת ומושכלת. מעורבות של אנשי המקצוע יכולה לספק את ההדרכה והתמיכה הדרושים לתוצאות אפקטיביות לטווח זמן ארוך ולשגרת חיים טובה ובריאה יותר.

בעוד שתרופות לטיפול בהשמנה יכולות להציע סיוע נוסף עבור חלק מהאנשים הן אינן פתרון קסם. בסופו של דבר, מחויבות לאורח חיים בריא היא הבסיס לירידה מוצלחת במשקל ובריאות לטווח ארוך. אימוץ אורח החיים הזה יכול להוביל לא רק לגוף בריא יותר אלא גם לחיים מאושרים ורגועים.

פורטל אובסיטי הוא פורטל המידע הגדול ביותר בישראל ומעניק מידע מקיף על תרופות נגד השמנה ותהליכי הרזייה שונים. היכנסו כבר עכשיו.

 

איך לרזות מהר – שאלות נפוצות

האם ירידה במשקל יכולה לשפר את הבריאות הנפשית?

לרוב השאלה הגדולה איך לרזות מהר מגיעה גם עם אלמנטים מנטליים שונים. כן, ירידה נכונה במשקל נקשרה גם אל שיפורים בבריאות הנפשית כולל הפחתת תסמינים של דיכאון וחרדה. הפעילות הגופנית הקשורה לעיתים קרובות לירידה במשקל יכולה גם לשחרר אנדורפינים ותוך כך גם לשפר את מצב הרוח והתחושה הרגשית באופן כללי.

האם ישנם סיכונים הקשורים לירידה מהירה במשקל?

יש סיכונים במענה לשאלה איך לרזות מהר ובטח שהשיטות המהירות אינן מומלצות לכך. ירידה מהירה במשקל יכולה להוות מספר סיכונים בריאותיים, כולל חסרים תזונתיים, אובדן שרירים ואבנים בכיס מרה. הסרה מהירה יכולה גם להשפיע על בריאות הנפש מה שמוביל למערכת יחסים לא בריאה עם אוכל. על כן מומלצת גישה הדרגתית ויציבה לירידה מתמשכת ובטוחה במשקל כמו תרופות לירידה במשקל.

כמה פעילות גופנית מומלצת לירידה במשקל?

כאשר אתם מנסים למתן את הניסיון איך לרזות מהר חשוב לקחת בחשבון שפעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מתהליך הסרה במשקל תקין. ולכן יש לכמת גם את הפעילות הגופנית בהתאם לכך. כמות הפעילות הגופנית הנדרשת יכולה להשתנות בהתאם למטרות האישיות ולמצב הבריאותי ולכן זה מאוד אינדיבידואלי. לרוב מומלץ על פעמיים בשבוע של פעילות גופנית למטרת כוח, או הליכה כל יום של 40 דקות בקצב סביר. כמובן שזה משתנה וכל אחד יכול אחרת.

האם ניתן לרדת במשקל ללא פעילות גופנית?

בעוד ששינויים תזונתיים יכולים להוביל לירידה במשקל ללא פעילות גופנית, שילוב פעילות גופנית משפר את קצב הירידה במשקל ותורם לשמירה על מסת השריר גם אם אתם משלבים אומגה 3 וירידה במשקל במסגרת. כמובן שחשוב להקפיד על ייעוץ רפואי במסגרת שילוב תרופתי. פעילות גופנית מציעה גם יתרונות בריאותיים רבים אחרים, כולל שיפור בריאות הלב, מצב הרוח ורמות האנרגיה ובכלל כאשר יש מסגרת בריאה של פעילות גופנית גם העתיד נראה פשוט טוב ובריא יותר.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל