אומגה 3 וירידה במשקל: ההשפעה של נוגדי חמצון על תהליכי שומן בגוף

לא לחינם, תפקידם של חומצות שומן אומגה 3 ונוגדי חמצון אחרים, בקידום הירידה במשקל, זוכה לתשומת לב משמעותית. חומצות שומן אומגה 3, הנמצאות בדרך כלל בדגים שומניים, אגוזים וזרעים, יחד עם נוגדי חמצון הנמצאים בפירות יער, פירות וירקות ועוד, נחקרו על השפעתם על תהליכי שומן בגוף.

במאמר זה נחקור את הקשר בין אומגה 3 וירידה במשקל: ההשפעה של נוגדי חמצון על תהליכי שומן בגוף.

מהו ויטמין אומגה 3?

חומצות שומן מסוג אומגה 3, הן סוג של שומן רב בלתי רווי, הממלא תפקיד מכריע בבריאות הכללית. הם ידועים בתכונות האנטי דלקתיות שלהם, וחיוניים לתפקוד תקין של המוח, לבריאות הלב וכלי הדם, ולהפחתת הסיכון למחלות כרוניות. ניתן להשיג חומצות שומן אומגה 3 באמצעות התזונה, או בעזרת תוספים.

אנשים המטופלים באמצעות תרופות לטיפול בהשמנת יתר, מחפשים הרבה פעמים דרכים נוספות לשפר את בריאותם, ולעזור לגופם לזרז את הירידה במשקל. אחת הדרכים זו אומגה 3.

מהם נוגדי חמצון?

נוגדי חמצון, הם חומרים המסייעים בהגנה על הגוף, מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים, הם מולקולות לא יציבות, שעלולות להזיק לתאים ובכך לגרום למחלות שונות. נוגדי חמצון ניתן למצוא במגוון רחב של מזונות, כגון פירות, ירקות, אגוזים וזרעים. הם ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות הכללית, והפחתת מתח חמצוני בגוף.

השפעות של אומגה 3 ונוגדי חמצון על תהליכי ירידה במשקל

נוטלים טיפול תרופתי בהשמנת יתר? או שאתם רוצים לרדת במשקל גם בלי טיפול תרופתי? בטח תרצו לדעת, מה הקשר בין אומגה 3, נוגדי חמצון, ותהליכי ירידה במשקל.

שריפת שומן מוגברת

אומגה 3 הוכחה, כמשפרת את חילוף החומרים בגוף, ומגבירה את הקצב, שבו הגוף שורף שומן מאוחסן לאנרגיה. זה כמובן תורם לירידה במשקל ולשיפור אחוזי השומן הגוף.

דלקתיות מופחתת

דלקת כרונית בגוף, מעכבת מאמצי ירידה במשקל. לאומגה 3 יש תכונות אנטי דלקתיות, שיכולות לסייע בהפחתת דלקתיות, שהיא בתורה מובילה לשיפור הרגישות לאינסולין, ולוויסות טוב יותר של חילוף החומרים בגוף.

ויסות תיאבון

אומגה 3, במיוחד סוג ספציפי הנקרא חומצה דוקוסהקסנואית (DHA), ממלאת תפקיד חשוב בוויסות התיאבון. מחקרים מצביעים על כך, שאומגה 3 עוזרת להגביר את תחושות השובע, מה שתורם להפחתת צריכת הקלוריות, וחושפת דרך טבעית יותר לאיך לרדת במשקל.

רגישות משופרת לאינסולין

נוגדי חמצון, כמו אלו המצויים בפירות וירקות, יכולים לשפר את הרגישות לאינסולין. משמעות הדבר היא, שהגוף יכול לווסת טוב יותר, את רמות הסוכר בדם, וממילא לצמצם את כמות השומן הצבור בגוף, ולקדם ירידה במשקל.

ירידה בצמיחת תאי שומן

מחקרים מסוימים מצביעים על כך, שבנוסף להפחתת כמות השומן שכבר צבור בגוף, אומגה 3 עשויה לעזור לעכב את הצמיחה המחודשת של תאי שומן, ובכך למנוע הצטברות שומן חדשה בגוף.

אומגה 3 וירידה במשקל

שילוב חומצות שומן אומגה 3 ונוגדי חמצון בתזונה

אז מה תכלס, איך משלבים אומגה 3 ונוגדי חמצון בתזונה, ומביאים למצב של שריפת שומנים, בצורה בטוחה ואחראית?

צרכו דגים שומניים

כללו בתזונה שלכם דגים שומניים כמו סלמון, מקרל וסרדינים, שמהווים מקורות מצוינים, לצריכת חומצות שומן אומגה 3.

אכלו מגוון של מזונות עשירים בנוגדי חמצון

שלבו מגוון רחב של פירות, ירקות, אגוזים וזרעים בארוחות ובארוחות הביניים, כדי למקסם את צריכת נוגדי החמצון שלכם.

אם אתם טבעוניים, או שבאופן כללי קשה לכם להכניס מספיק אומגה 3 דרך התזונה, שקלו תוספי אומגה 3: אם זה מאתגר לכם, להשיג מספיק אומגה 3 דרך התזונה, התייעצו עם איש מקצוע רפואי, כדי לקבוע אם תוספי אומגה 3 מתאימים לכם ואת המינון.

איזון התזונה

זכרו: חומצות שומן אומגה 3 ונוגדי חמצון, הם רק חלק אחד מפאזל הירידה במשקל. תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה, והרגלי חיים בריאים, הם גורמי מפתח לניהול משקל בר קיימא.

אילו נוגדי חמצון יש בטבע?

חשוב להבין, כי ככל שיהיו יותר נוגדי חמצון בתזונה, כך ההזדקנות תואט, מחלות יאטו התפתחות, והגוף יישמר במצב מטבולי צעיר יותר. חשוב לגוון בין נוגדי החמצון, מאחר ולכל אחד מהם יש מעלות אחרות, ותכונות אחרות.

ניתן לקבל נוגדי חמצון בתזונה ובתוספי מזון. איפה הם קיימים בטבע? ניתן לבדוק זאת באמצעות מדד ה- ORAC. זהו מדד שמדרג מאכלים שונים, לפי רמות נוגדי החמצון שלהם. הסולם של ה- ORAC מתייחס לכמות של 100 גרם מזון, כשהוא במצב טבעי, ובתנאי מעבדה.

אלו מאכלים זכו לציון גבוה במדד נוגדי החמצון? אגוזים, שזיפים מיובשים, נענע חריפה, שוקולד מריר (קקאו, ליתר דיוק, ובכל מקרה- זהירות מסוכר), אוכמניות וחמוציות, ועוד.

נדגיש, כי ישנם מאכלים אקזוטיים, שזכו לכינוי סופר פוד, ובצדק. הם קיבלו ציונים גבוהים פי כמה: מורינגה, פרי האסאי, פקעות ורדים, פטרוזיליה מיובשת, אצת ספירולינה, גוג'י ברי ופטל שחור.

אובסיטי – פורטל תרופות להרזיה הגדול בישראל

כנסו עוד היום אל פורטל אובסיטי לירידה במשקל, ותמצאו שפע תכנים בנושא ירידה בטוחה במשקל, תרופות הרזיה, ועוד מידע רב ויקר ערך, הכתוב בצורה אחראית, מבוקרת ועדכנית.

שאלות נפוצות

אני טבעוני, איך אני יכול להכניס אומגה 3 לתזונה שלי?

אם אתה טבעוני, מסתבר שאתה מתבסס הרבה על סויה. היא מקור מצוין לאומגה 3. עם זאת, כדאי לצרוך אותה במתינות, מאחר ויש בה גם הרבה אומגה 6. בנוסף, אגוזי מלך, זרעי צ'יה, פשתן פירות יער, וכמובן- תוספי מזון של אומגה 3 על בסיס מרווה מרושתת.

האם אפשר פשוט לגשת לחנות הטבע הקרובה, לרכוש אומגה 3, וליטול כמה שנראה לי?

ממש לא. כמו כל תוסף מזון, זה לא משחק ולא אוכל. יש הנחיות ברורות כמה מותר לקחת ביום. בנוסף, לאנשים הנוטלים תרופות או סובלים מבעיות בריאות, חובה להתייעץ עם רופא, על מנת לוודא שהתוסף לא עלול לפגוע בבריאותכם.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל