מחשבון שריפת קלוריות

המחשבונים שניתן למצוא במגוון אתרי אינטרנט בנויים בצורה מעט שונה אלו מאלה, אך עיקרון הפעולה שלהם זהה: כל שיש לעשות הוא להזין את סוג הפעילות, משך הפעילות, משקל הגוף ופה פחות או יותר נגמר הסיפור – מחשבון שריפת קלוריות מספק ערך קלורי המהווה שקלול גס של הנתונים שהוזנו לתוכו.

היתרונות של מחשבון שריפת קלוריות

היתרון המרכזי של מחשבון שריפת קלוריות הוא שניתן לקבל באמצעותו מושג, גם אם לא מדויק, בנוגע לכמות הקלוריות שאנו שורפים כאשר אנו מבצעים פעולות שונות או סוגי פעילות גופנית שונים.

בקרב רבים הסובלים מהשמנת יתר קיימת תפיסה שגויה לפיה אם ביום אחד בוצעה פעילות גופנית במשך שעה, הרי שניתן לזלול ללא הגבלה בהמשך היום.

בעזרת מחשבון לשריפת קלוריות ניתן ללמוד כי אדם במשקל שמונים ק"ג שורף בממוצע ארבע מאות קלוריות בלבד כאשר הוא הולך שעה אחת בקצב מתון: מדובר בכמות קלוריות שניתן למצוא יותר ממנה בחפיסת שוקולד ממוצעת.

בנוסף לכך, המחשבון מסייע להישאר עם יד על הדופק בנוגע להוצאה הקלורית היומית ולנהל יומן הוצאה אנרגטית, אותו יש לנהל כמובן במקביל לתיעוד הצריכה הקלורית היומית.

מה הם החסרונות במחשבון המשמש לשריפת קלוריות?

כמו בכל כלי אינטרנטי המוצע לקהל, גם למחשבון שריפת קלוריות יש כמה חסרונות. החיסרון הכי בולט הוא כי אין מחשבון שהוא מאוד ספציפי לאדם אחד שכן יכולות הפיזיות משתנות לאדם לאדם. בדיקה מעמיקה יותר של צריכת קלוריות ושריפתן הינה אינדיבדואלית והמחשבון יכול לתת מושג רחב אבל לא מדויק.

מחשבוני שריפת קלוריות מקצועיים

לצד המחשבונים המקוונים, ישנם מחשבונים מקצועיים יותר, אותם עונדים על הגוף. בדרך כלל המחשבונים המקצועיים מורכבים משעון אותו עונדים על שורש כף היד ומד דופק אותו לובשים מסביב לחזה. מד הדופק משדר נתונים לשעון בזמן אמת ומשקלל בהתאם לנתונים שהוזנו מראש ולמדידות שבוצעו מראש, את כמות הקלוריות ששורף האדם במהלך הפעילות.

מדוע חשוב לדעת כמה קלוריות אנו שורפים במהלך היממה?

על מנת לרדת במשקל, עלינו להגיע למצב של מאזן אנרגטי שלילי. המשמעות היא שסך כול הקלוריות שנשרוף צריך להיות גבוה מסך כל הקלוריות שנצרוך במהלך היממה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכאשר המאזן חיובי, כלומר כשסך הקלוריות שאנו צורכים במהלך היממה גבוה מסך הקלוריות שאנו שורפים במהלך היממה, הקלוריות הנותרות נצברות בגופנו ברקמת השומן.

בקצרה ניתן לכתוב כי מאזן אנרגטי שלילי מוביל להפחתה במשקל, מאזן אנרגטי חיובי מוביל להשמנה ואילו מאזן אנרגטי מאוזן מוביל למשקל יציב וקבוע. מחשבון שריפת קלוריות מסייע לחישוב המאזן האנרגטי וכן מסייע להישאר עם יד על הדופק בנושא.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל