תחושת רעב לאחר ארוחה

מהי תחושת רעב?

אנשים נוטים להאמין שאם הם אוכלים ארוחות קבועות ומסודרות, הם ישבעו ולא יקבלו לאחר שעה "תחושת רעב". זוהי הנחה נכונה, אך יש להבין גם מה להניח על הצלחת, על מנת לענות על קטגוריית תזונה בריאה. מחקר חדש מגלה שקיימים תשעה מאכלים שישאירו אתכם רעבים גם לאחר הארוחה.

מצב זה גורם לאכילה נוספת ומכאן קצרה הדרך אל השמנת יתר ועודף משקל. מאמר זה מפרט את המאכלים שאינם מספקים ועל אילו מאכלים מומלץ לוותר.

קרואסונים

קלילים, עתירי חמאה ומושלמים עם קפה הבוקר. אך הם קולעים ממש נמוך בציוני מדד השובע, המודד את האופן בו מזון מספק את הרעב. הם חסרים רכיבים תזונתיים רבים ועמוסים בקמח לבן ושמן. קרואסונים מספקים יותר קלוריות ומשאירים אתכם רעבים.

אם אתם מעוניינים בארוחת בוקר שתחזיק אתכם שבעים עד לארוחת הצהריים, אכלו ביצה קשה במקום מזונות המכילים קמח לבן.

יוגורט דל שומן

ככל שאוכלים מזונות מוצקים, כך הם מספקים יותר. בהתאם לשיטה זו, יוגורט אינו מדורג היטב במדדי המזונות המשביעים.

הגרסאות דלות השומן מכילות ברוב המקרים ממתיקים שגורמים להעלאת רמות הסוכר בדם, ללא שומן חלב המסייע לתחושת מלאות. מומלץ לאכול יוגורט רגיל, המכיל שומן מלא, עם גרנולה, פירות טריים ואגוזים. כך ניתן לקבל יותר סיבים ולחוות סיפוק מוגבר.

מה ההבדל בין מאפה או עוגה לארוחת הבוקר?

במונחי תזונה בריאה, לא קיימים הבדלים רבים בין שני מאכלים אלו. שניהם מלאים קמח לבן מעודן, סוכר ושומן.

זוהי שיטה מושלמת לצבור קלוריות עודפות מבלי לספק את תחושת הרעב. למרות שהמונח "מאפה" עשוי לרמז על תכולת רכיבים בריאים יותר, הוא עדיין נחשב למזון עתיר סוכר ושומן שאינו בריא לארוחת הבוקר, או לכל ארוחה אחרת.

לחם לבן

אינו מכיל את הסיבים או החומרים המזינים של דגנים מלאים שגורמים לתחושת מלאות. הפתרון הוא קל: לאכול לחם מקמח מלא.

קיימים סוגים רבים לבחירה: חיטה מלאה, פומפרניקל, שיפון ואפילו רוב סוגי הדגנים. מומלץ לנסות ולראות מה עובד באופן אישי.

צ'יפס משאיר אתכם רעבים

כן. חבל. אבל תפוחי אדמה אפויים או מבושלים מספקים את הרעב טוב יותר ממרבית המזונות ביקום.

אך כשמטגנים אותם בשמן ומכסים אותם במלח, הם מאבדים את רוב כוחם, וברוב המקרים הם מכילים יותר שומן ומלח מאשר תפוחי אדמה פשוטים.

אורז לבן

גורם להעלאת, ואז לקריסת, רמות הסוכר בדם, מה שגורם לתחושת רעב המתחדשת במהירות. מומלץ לבחור אורז בסמטי או אורז מלא במקום אורז לבן. סוגים אלו אינם גורמים לתנודות קיצוניות ברמות הסוכר

החלבון של הביצה

אם נמנעים מהחלק הצהוב (החלמון) באמצע הביצה על מנת להפחית קלוריות, לא ניתן לשבוע. הסיבה לכך היא שהחלמון החשב ל"חלבון מלא" הודות לחומצות אמינו, אשר הגוף משתמש בהן על מנת לבנות תאים. מחקר חדש מראה שכמות השומן הרווי והכולסטרול בביצה שלמה, אינו צפוי לגרום להשמנה.

דגנים עם ממתיקים מלאכותיים

הם מסתתרים בדגנים מסוימים, במיוחד בסוגים שכותרתם "סוכר מופחת". מזונות ממותקים באופן מלאכותי עשויים להשפיע על רמות הסוכר בדם ולגרום לתחושת רעב מוגברת. מצב זה מתרחש היות וכשמקבלים את הטעם המתוק ללא קלוריות, הגוף עדיין מחפש את הקלוריות.

מיץ פירות 

אינו מכיל את כל הסיבים בפירות, ומסיבה זו, תפוחים וענבים גורמים לתחושת מלאות ומאטים את זרימת הסוכר לזרם הדם. ללא סיבים, הסוכר בדם עשוי לעלות במהירות ואז לקרוס ולגרום לתחושת רעב.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל