האם אפשר לשלם על זריקות להרזיה מחיר נמוך? וכיצד?

אין ספק שזריקות ההרזיה מפלסות כיום את הדרך לירידה בטוחה ואף משמעותית במשקל הגוף ומשפרות בכך את איכות חייהם ובריאותם של המטופלים. אלא שמוקש אחד עומד בדרכם של המטופלים והוא לשלם על זריקות להרזיה מחיר לא מבוטל. אז כמה עולה כל תרופה והאם הקופות יעניקו הנחה?

זריקות להרזיה על קצה המזלג

העולם כבר הגדיר את השמנת היתר כמחלה כרונית, מה שמאפשר להסתכל עליה באור שונה ביחס לעבר ולבחון שיטות חדשניות להפחתה ממשקל הגוף. אחת השיטות היעילות שנמצאו לכך היא תרופות לטיפול בהשמנה הניתנות בזריקה תת עורית, חלקן בתדירות יומית ואחרות מידי שבוע.

בכלליות, מצליחות הזריקות השונות להפחית כ-5%-10% ממשקל גופם של כ-95% מהמטופלים וזאת בתום טיפול שנמשך קרוב ל-52 שבועות, הכרוך במעקב שוטף על ידי צוות רב-תחומי: רופא מטפל מומחה בהשמנה, תזונאי ולעיתים גם עובדים סוציאליים, מאמני כושר ועוד.

כל התרופות או בשמן העממי יותר: זריקות דיאטה, מבוססות על מנגנון פעולה שמגביר את תחושת השובע ומאט את קצב התרוקנות הקיבה. זריקות אלה יועדו בראש ובראשונה לחולי סכרת, אך עם הפחתה ברמות הסוכר נחשף כי התרופות מפחיתות תוך זמן קצר ממשקל הגוף כך שחלקן מאושרות גם לטיפול בהשמנת יתר.

יחד עם זאת, הזריקה היחידה בישראל שהתווייתה הרשמית היא לטיפול בהשמנה היא סקסנדה, בעוד שיתר הזריקות הקיימות מיועדות לטיפול בחולי סוכרת סוג 2 בלבד בכפוף למרשם ואישור מיוחד ממשרד הבריאות. הדבר מביא את ציבור המטופלים בישראל לשלם על זריקות להרזיה מחיר לא מבוטל, כפי שמיד תראו.

מחיר זריקות להרזיה סקסנדה

למרות שהיא הזריקה היחידה המאושרת כיום לטיפול בהשמנת יתר בישראל, סאקסנדה לא נכללת בסל הבריאות אך היא כן כלולה בסל הפנימי של חלק מקופות החולים ולכן נמכרת בהנחה. אם התרופה אינה בסל זה, היא תימכר בהנחה דרך הביטוח המשלים.

כמה משלמים? המחיר המקסימלי הינו 1,222 ₪

מחיר זריקות הרזיה אוזמפיק

אוזמפיק לא נכללת בסל הבריאות הממלכתי אך כן קיימת בסל הפנימי של חלק מקופות החולים לטיפול בסוכרת סוג 2 או שניתן לרכוש אותה בהנחה דרך הביטוח המשלים. קבלת התרופה כרוכה במרשם רפואי באישור משרד הבריאות בכפוף למילוי טופס 29ג'.

אוזמפיק מחיר פרטי – כמה משלמים? המחיר המקסימלי הוא 400-500 ₪.

ויגובי זריקות הרזיה מחיר

וויגובי (Wegovy) קיבלה את אישור ה-FDA בשנת 2021 וצפויה להיכנס גם לשיווק בישראל, אך נכון להיום היא עדיין לא אושרה לשימוש בישראל ולא נכללת בסל הבריאות. לפיכך, המחיר המקסימלי טרם נקבע, אך סביר להניח שעם כניסת הזריקה לשוק הישראלי היא תבסס את ערכה בדומה לסקסנדה.

טירזפטייד זריקות הרזיה מחיר

טירזפטייד/ מונג'רו (Mounjaro / Tirzepatide) קיבלה את אישור ה-FDA לטיפול בסוכרת בחודש מאי 2022 וטרם נרשמה בישראל. לפיכך, היא אינה נכללת עדיין בסל הבריאות ומחירה טרם נקבע.

מי רשאי לקבל טיפול באמצעות זריקות הרזיה?

מלבד הצורך לשלם על זריקות להרזיה מחיר יחסית יקר, יש עוד מספר תנאים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל מרשם לתרופה:

  • גיל מעל 18 (כדאי לדעת שישנן תרופות הרזיה כמו קסימיה הניתנת בצורת כמוסות המתאימות החל מגיל 12)
  • ערך BMI 30 ומעלה (מצב של השמנת יתר חמורה)
  • ערך BMI 27 ומעלה עם גורם סיכון אחד הנוגע להשמנת יתר כמו סוכרת, רמות גבוהות של שומנים בדם או יתר לחץ דם.

זריקות ההרזיה אינן מתאימות לכל המקרים ולכל המצבים הרפואיים וכאמור, נמכרות עם מרשם רפואי בלבד ובחלקן הגדול גם בכפוף לאישור מיוחד של משרד הבריאות. אנשים הסובלים ממחלות הסרטן, הלבלב, במערכת העיכול, בלוטת התריס, ספיגת מזון וכן נשים הרות או מניקות לא יוכלו להשתמש בתרופות אלה. בכל מקרה, רצוי להתייעץ עם רופא המוסמך לטיפול בהשמנת יתר על מנת להתאים את הטיפול המלא.

חשוב להדגיש כי גם אם תהיו נכונים לשלם על זריקות להרזיה מחיר של מאות שקלים בחודש, את התהליך תהיו חייבים לעבור בכפוף למעקב תזונתי ולשלב פעילות גופנית כדי לראות תוצאות. את הרופא המטפל תתבקשו לפגוש בתדירות גבוהה לצורך מעקב אחר יעילות הטיפול ובריאותכם התקינה.

מידע נוסף על הפעילות המדויקת של כל תרופה ושיעורי הצלחתה מחכים לכם כאן בפורטל Obesity.

זריקות להרזיה מחיר – שאלות נפוצות

האם אפשר לקבל על זריקות להרזיה מחיר מוזל?

הדבר אפשרי רק אם ברשותכם ביטוח משלים דרך קופת החולים, או לחילופין אם התרופה כלולה בסל הפנימי של הקופה ולכן נמכרת בהנחה. החיסכון במחיר משמעותי, כך שבמקום לשלם כ-1,200 ₪ על זריקה כמו סקסנדה, תשלמו כ-400 ₪ בלבד.

אילו זריקות הרזיה נוספות צפויות להיכנס לסל?

סביר להניח שהראשונה שתאושר לטיפול בהשמנת יתר תהיה הזריקה וויגובי. בהמשך, ייתכן שגם אוזמפיק תאושר לטיפול בהשמנת יתר, מאחר והיא כבר מאושרת לשימוש בסוכרת סוג 2.

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל