מהו קיצור קיבה וירטואלי?

קיצור קיבה וירטואליקיצור קיבה וירטואלי הוא טיפול חדש יחסית בתחום טיפולי ההרזיה, שמטרתו לבצע שינוי תודעתי במטופל תוך כדי היפנוזה. מהות הטיפול היא לשתול בתודעתו של המטופל את הרעיון שעבר ניתוח לקיצור קיבה ושנפח הקיבה שלו קטן בצורה משמעותית.

קיצור קיבה וירטואלי הגיע למודעות הציבורית בעקבות כתבה ששודרה בערוף 10 לקראת סוף שנת 2012, שבה סופר המקרה של ד"ר סילבי גולדמן, שהודות לטיפול המהפכני הצליחה להשיל שלושים קילוגרמים ממשקלה.

כיצד מתנהל קיצור קיבה וירטואלי?

במהלך הטיפול מדמים בצורה משכנעת את הסיטואציה המתרחשת במהלך ניתוח אמיתי לקיצור קיבה, כך שהמטפלים עוטים על פניהם מסיכות למשל. בשלב הראשון מכניסים את המטופל למצב היפנוטי עמוק ולאחר מכן מסבירים לו באופן מפורט על כל שלב ושלב בניתוח שכביכול מבצעים בחדר הניתוחים. כך לדוגמה מפרטים באוזניו אודות החתכים המבוצעים בגופו, מדווחים לו על הכנסת כלי הניתוח לחלל הבטן, על המדדים החיוניים שלו, המנוטרים ללא הפסקה ועל התקדמות ה"ניתוח" באופן כללי.

בשיתוף פעולה בין המטופל למטפל לומדים במהלך הטיפול של הקיצור קיבה וירטואלי מה הוא הנפח האופטימאלי של הקיבה, כלומר מה היא כמות המזון המספיקה עבורו מדי ארוחה ובהתאם יוצרים אצלו את התחושה לפיה מעבר לכמות זו או מעבר לנפח זה, לא תוכל הקיבה להכיל יותר. בצוות המטפלים ישנו מנתח המומחה בביצוע ניתוחים לקיצור קיבה, רופא מרדים ורופא המחזיק ברישיון מטעם משרד הבריאות להפנט.

מה היא היפנוזה על קצה המזלג?

משמעות המילה היפנוזה בשפה היוונית היא שינה ולכן שמו של אל השינה במיתולוגיה היוונית הוא היפנוס. היפנוס היה אביו של מורפאוס, אל החלומות, אחיו התאום של תנטוס, אל המוות ובנה של ניקס, אלת הלילה. ג'יימס ברייד היה הראשון בעת המודרנית שהשתמש במילה היפנוזה על מנת לתאר את המצב הגבולי הממוקם בין שינה לבין ערות. ברייד היה כירורג מסקוטלנד שהשתמש במונח היפנוזה לתאר מצב ספציפי שבו המטופל ניחן במקביל ברגישות גבוהה ביותר ובקשב חזק מאוד.

היפנוזה היא תהליך נפשי שבו המטפל מסייע למטופל לחוות שינויים בתפיסה, שינויים רגשיים, שינויים בתחושה ושינויים קוגניטיביים באמצעות סוגסטיות. במהלך הטיפול המטופל נכנס למצב תודעתי חלופי, השונה בצורה משמעותית ביותר ממצב של מודעות רגילה.

האם היפנוזה היא תהליך יעיל לירידה במשקל?

בהיפנוזה משתמשים כבר עשרות שנים לטיפול בכאבים כרוניים, התמכרויות וחרדות למשל, אך לא ניתן עדיין לספק נתונים אמינים בנוגע לרמת היעילות של הטיפול בהיפנוזה בכל הקשור להפחתה במשקל והרזיה שכן היפנוזה לא נמצאת בשימוש נרחב בתחום טיפולי זה. למרות זאת, באופן כללי מומלץ תמיד להתנסות ראשית במגוון רחב של טיפולים שמרניים להרזיה, לפני שפונים לטיפולים הפולשניים, הנחשבים לרדיקליים יותר, כשהכוונה היא כמובן לניתוחים הבריאטריים השונים דוגמת ניתוח שרוול קיבה, ניתוח טבעת מתכווננת, ניתוח מעקף קיבה ואחרים.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל