פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי – מומלץ להתחיל פעילות לאחר שבועים לאחר מפגש עם רופא

פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי - מומלץ להתחיל פעילות לאחר שבועים לאחר מפגש עם רופאחלק ניכר מהאנשים מסוגלים לרדת במשקל, אך רבים לא מצליחים לשמור על המשקל החדש אליו הגיעו תוך השקעת מאמצים רבים. נכון להיום קיים בידינו מידע רב בנוגע לכך שפעילות גופנית היא המנבא הטוב ביותר לשמירה על משקל היעד לאחר שהושג כשרוב המידע מגיע ממחקרים תצפיתיים שמצאו כי עיסוק בפעילות גופנית מנעה עלייה חוזרת במשקל.

פעילות גופנית בעצימות נמוכה במשך שעה וחצי עד 250 דקות מדי שבוע ככל הנראה מספיקה על מנת לשמור על משקל היעד ועשויה אף להביא לירידה מתונה במשקל. עוד יש לציין כי אחוז השומרים על המשקל היה גבוה יותר ככל שמשך הפעילות השבועי היה ארוך יותר. כל הנתונים הנ"ל נאספו ממחקרים שעסקו באנשים שלא עברו ניתוח בריאטרי כשלמעשה הידע בנוגע לפעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי דל מאוד וזאת משום שמעט מאוד מחקרים נערכו בנושא זה.

במאמר שלפניכם נפרט אודות החשיבות של העיסוק בפעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי, שלרוע המזל, רבים תופסים אותו כמעין "ניתוח קסמים", התורם לירידה במשקל ללא שום דרישה להשקעת מאמצים מצד המנותח.

החשיבות של פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי

התועלת הרבה הגלומה בכניסה לשגרת פעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי היא עצומה ובאה לידי ביטוי בכמה מישורים להלן:

  • האצת תהליך ההרזיה – ישנם מנותחים רבים המאמינים באמת ובתמים שיתעוררו מהניתוח ותוך שבועות ספורים ישילו מעליהם את כל המשקל העודף שצברו במהלך השנים. מדובר בתפיסה השגויה מן היסוד שאינה מציאותית כלל וכלל. עם זאת, בעזרת פעילות גופנית קבועה וסדירה, ניתן בהחלט להאיץ רבות את תהליך ההרזיה ולקצר את משך הזמן הנדרש להגעה למשקל היעד.
  • שיפור הבריאות – פעילות גופנית סדירה מסייעת לאזן את פרופיל השומנים, מפחיתה לחץ דם גבוה, תורמת להפחתת התנגודת לאינסולין וכל זאת באופן עצמאי מתהליך הירידה במשקל. באופן כללי ניתן לכתוב כי הפעילות הגופנית מסייעת במלחמה ברוב התחלואות הנלוות להשמנה.
  • תרומה לעיצוב הגוף – לאחר הניתוח הבריאטרי, קצב הירידה במשקל מהיר מאוד כשלעתים מדובר בהשלה של מספר קילוגרמים מדי שבוע. לרוע המזל, חלק ניכר מהמשקל שנאבד במהלך התקופה הראשונה לאחר הניתוח מורכב מרקמת שריר. כמו כן לאחר הניתוח בשל ההפחתה המהירה במשקל, המנותחים נותרים עם עודפי עור רבים המהווים מפגע אסתטי ועשויים להוביל אף למגוון רחב של בעיות עוריות. עיסוק בפעילות גופנית מסייע לעיצוב הגוף לאחר הניתוח, לשמירה על מסת הגוף הרזה, למיצוק הרקמות ולמזעור הסיכוי להגעה למצב של עודפי עור.
  • שיפור במצב הרגשי והנפשי – מעבר לתרומה הפיזית של הפעילות הגופנית, חשוב לציין כי הפעילות הגופנית מסייעת לשיפור מצב הרוח. כמו כן הפעילות הגופנית מסייעת להתמודד עם מתחים ולחצים נפשיים, תורמת לחיזוק הביטחון העצמי, משפרת את הדימוי העצמי ועוד.

התחלת עיסוק בפעילות גופנית לאחר ניתוח בריאטרי

כל עוד המנותח מסוגל לכך, מומלץ להתחיל לעסוק בפעילות גופנית כבר שבועיים לאחר הניתוח כשהכוונה היא לפעילות מתונה מאוד.

בשלב הראשון מומלץ ללכת ברגל במהירות נמוכה, בהתאם ליכולת ובאופן הדרגתי לאורך השבועות והחודשים, להגביר את המינון של הפעילות ואת עצימות הפעילות. באופן עקרוני כחודשיים לאחר הניתוח ניתן כבר לעסוק בפעילות גופנית מלאה הכוללת אימונים אירוביים ואימוני התנגדות שונים.

מאחר והניתוח משפיע על כל מטופל באופן שונה, מומלץ בכל מקרה להתייעץ עם הרופא לפני התחלת הפעילות ובמידה והאימונים מתבצעים עם מאמן כושר אישי, ישנה חשיבות עליונה לציין בפניו לפני תחילת האימונים כי המתאמן עבר ניתוח בריאטרי.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל