12 סיבות מפתיעות לרעב

12 סיבות מפתיעות לרעבעוגת יום ההולדת שהוגשה במשרד נראית טוב מכדי להימנע ממנה, אבל אכילתה רק מובילה להשתוקקות למזון מתוק נוסף. מזונות ומשקאות מתוקים אינם מספקים אנרגיה מתמשכת, כך שהרעב מתעורר שוב בהקדם.

בחירה טובה יותר כוללת מזונות המכילים סיבים, דגנים מלאים, פירות או ירקות, שומנים בריאים כגו אגוזים או אבוקדו, וחלבון רזה כגון ביצים, שעועית או עוף בגריל. מאמר זה סוקר את 11 הסיבות המפתיעות ביותר לתחושות רעב.

  1. 1. זה לא רעב, זה צמא

במקרים מסוימים, אדם סבור שהוא רעב, אך למעשה הוא מיובש. לכן מומלץ לשתות מים במקום לאכול.

עדיין רעבים? סימן זה מאפשר לכם להבין שאולי אתם צריכים לאכול משהו. ובגלל ששתיתם, הסיכוי לזלול קטן יותר.

  1. 2. ירידה ברמות הסוכר בדם

כשאוכלים פחמימות מתוקות או עמילניות כגו מאפים או משקאות ממותקים, הם שולחים שפע סוכר לגוף בבת אחת. במצב זה, הגוף משחרר את ההורמון אינסולין, אשר מסייע לתאים להשתמש בו כדלק או לאחסן אותו מאוחר יותר.

אך מפלת סוכר זו עלולה לגרום לגוף לייצר יותר אינסולין מכפי שהוא זקוק. מצב זה עלול להוריד באופן משמעותי את רמות הסוכר בדם ולגרום לתחושות רעב.

  1. 3. סימן לסוכרת

מצב זה של סוכרת מעיד על בעיה באנרגיה בגוף. אדם עלול להיות רעב היות וגופו סבור שהוא זקוק לאנרגיה מוגברת. אך הבעיה האמיתית היא שהגוף מתקשה להמיר מזון לדלק.

"פוליפגיה" היא המונח בו משתמשים רופאים לתיאור רעב קיצוני שעשוי להיות תסמין לסוכרת. במצב זה, עלולה אף להתרחש ירידה במשקל, השתנה מוגברת ותחושת עייפות מוגברת. יש להתייעץ עם הרופא לגבי תסמינים אלו.

  1. 4. מזל טוב, את בהריון!

בעוד שחלק מהנשים סובלות מבחילה ואינן מסוגלות לאכול הרבה בשבועות הראשונים להריון, אחרות מרגישות כאילו הן רעבות כל הזמן. הן עשויות אף להשתוקק למזונות חדשים או לחוש בחילה עם המחשבה על אכילת מזונות אותן אהבו.

אם את סבורה שזו עשויה להיות הסיבה לרעב המוגבר שלך, ערכת בדיקת הריון מבית המרקחת תאשר אם זה המקרה. אם כן, עלייך לעבור בדיקה רפואית על מנת לאשר את התוצאות.

  1. 5. אכילה מהירה מדי

כשאדם אוכל מהר, הוא אינו מעניק לגופו מספיק זמן לשדר את אותות השובע. אכילה איטית מספקת יותר, כך שניתן לאכול פחות.

היא מסייעת במיקוד, נגיסות קטנות, לעיסה משופרת והנאה מהמזון. מומלץ להמתין בסביבות עשרים דקות ולעקוב אחר תחושות הרעב.

  1. 6. מתח

  2. הגוף מאותת על תחושות רעב באמצעות הורמון שנקרא אדרנלין. אך אם הלחץ הנפשי  והדאגות אינן מתפוגגות, הגוף מייצר רמות הורמון אחר, הנקרא קורטיזול. הורמון זה גורם לרעב מוגבר, וכאשר הלחץ מתפוגג, רמות הקורטיזון צונחות והתיאבון שב לקדמותו.
  3. 8. מזון שאינו משביע רצון 

  4. מדענים מכנים תופעה זו "מדד השובע". מזון איכותי מדורג כמספק את הרעב טוב יותר בפחות קלוריות ממזונות מהירים. למשל, תפוחי אדמה צלויים הרבה יותר ממלאים מצ'יפס.
  5. 9. לראות או להריח משהו טעים

  6. התבוננות על מודעת פרסומת לגלידה, או ריח של עוגיות אפויות טריות כשעוברים ליד מאפייה, עשויים להספיק על מנת לגרום לרצות לאכול, בין אם הגוף רעב או לא. מומלץ להבחין בגירויים מעוררים אלו ולהחליט בהתאם כיצד להגיב.
  7. 10. בלוטת תריס פעילה 

  8. מצב זה עשוי לגרום לעייפות, עצבנות, תנודות במצב הרוח ורעב לעיתים תכופות. יש להתייעץ עם הרופא אם מופיעים תסמינים אלו. כשהסיבה היא בעיה בבלוטת התריס, ניתן לטפל בה עם תרופות, ניתוח או שילוב של השניים.
  9. 11.  תרופות

  10. חלקן עלולות להשפיע על התיאבון. אלו כוללות מספר תרופות המשמשות לטיפול בדיכאון או הפרעות במצב הרוח. יש להתייעץ עם הרופא אם מופיעים תסמיני רעב לאחר תחילת תרופה חדשה, אך אין להפסיק לקחת אותה ללא השגחת רופא.
  11. 12. בעיות שינה 

  12. בעיות שינה עשויות לשנות את איזון הורמוני הרעב באופן שגורם לרצות לאכול יותר. מצב זה עשוי גם לגרום לאכילת יותר חטיפים עשירים בקלוריות ושומן על מנת לספק את הדחף.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל