טיפול בהשמנת יתר אצל בוגרים 30 ומעלה

טיפול בהשמנת יתר אצל בוגרים 30 ומעלההמציאות מראה שאין אדם שחסין בפני השמנת יתר, בטח אם לוקחים בחשבון את אורח החיים הבעייתי של רבים מאיתנו שמגדיל לכך את הסיכויים.

אנשים בוגרים בשנות השלושים, הארבעים והחמישים שלהם – עד גיל הזהב למעשה – נמצאים בקבוצה בעלת מספר מאפיינים ייחודיים. יש גורמי סיכון שמגדילים את הסבירות שלהם להשמנת יתר, אבל בצד החיובי הם נמצאים בשלב בו הם בהחלט יכולים לפעול כדי לשפר את המצב.

מה עלול להביא להשמנת יתר בגילאי 30+?

השמנת יתר אצל בוגרים החל מגיל שלושים אינה שונה במהות שלה ביחס לרוב הקבוצות באוכלוסיה. היא עלולה להיגרם עקב אלף ואחת סיבות, למשל גנטיקה או מחלות שהאדם סובל מהן.

בהרבה מקרים – יש שיגידו ברוב המקרים – אורח חיים שאינו תקין הוא שמביא להשמנת היתר או לכל הפחות מגדיל את דרגת החומרה שלה. כאן הגיל בהחלט עשוי להיות משתנה המשפיע על המשוואה והופך את התמונה למורכבת יותר.

כדי להבין מדוע יש סבירות לאורח חיים שאינו תקין בשנות השלושים ואילך, מספיק לראות את המסלול הממוצע של ישראלים רבים בתקופה זו. הם נמצאים בחלקם הגדול בשלב הקמת ובניית המשפחה, יחד עם עבודה שצריכה להיעשות סביב השעון כדי לאפשר לעמוד בנטל ההוצאות השוטפות (למשל המשכנתא, הארנונה או הגן עבור הילדים).

השילוב הזה מקטין את הזמן הפנוי שלהם למינימום האפשרי – אחד הדברים שעלולים לוותר עליו בתנאים האלה הוא הכושר הגופני. כתוצאה מחוסר זמן, מספר לא מבוטל של אנשים אינו מקפיד על המזון שנכנס לפה שלו ובוחר במאכלים מפתים, זמינים ולרוב גם לא בריאים.

בד בבד עם אורח החיים הזה, צריך לקחת בחשבון שמערכות הגוף אינן הופכות ל"חזקות" יותר עם השנים. בשלב מסוים, כשהגוף מגיע לשיאו (בדרך כלל בשנות העשרים או השלושים המוקדמים), מתחילה לחול ירידה הדרגתית ברמת הביצועית, בתפקוד של המערכות השונות שלו וכן הלאה.

בגילאי השלושים והארבעים המערכות עדיין אמורות לתפקד בצורה שתאפשר לשמור על משקל תקין וגם להפחית במשקל אם חורגים ממנו, אבל ההנחה היא שככל שחולפות השנים הקושי צפוי לגדול. כאשר האדם מתקרב לגיל העמידה ובטח ובטח לגיל השלישי, הצפי הוא שסיכויי ההשמנה יגדלו ותהליך ההורדה במשקל הגוף יהפוך למעט מורכב יותר.

אין תחליף לאורח חיים בריא

תהיה זו המלצה מועילה עבור כל אדם לבצע בדיקות תקופתיות במטרה לראות לא רק את משקל הגוף שלו, אלא גם את המאזנים השונים: רמה גבוהה של גלוקוז, למשל, עלולה להעיד על סוכרת שהיא צרה צרורה מכל הבחינות. הבעיות הבריאותיות האלה לא נוטות להיפטר מעצמן, בטח לא כאשר גוף האדם מזדקן ומערכותיו נחלשות, אלא מחמירות עם הזמן. ככל שהאדם מתבגר החשיבות של הבדיקות האלה גדלה והוא צריך להיות עם האצבע על הדופק, לפעמים תרתי משמע.

בשנות השלושים והארבעים של האדם הוא חייב להקפיד על אחת כמה וכמה לאכול בריא ולבצע פעילות גופנית בתדירות ובעצימות מספקת – לא משנה עד כמה אורח החיים עמוס ועד כמה הפיתויים הקולינריים שאינם בריאים מפתים וזמינים בכל פינה ופינה.

אין גיל מאוחר וגם לא מוקדם מדי לסיגול אורח חיים בריא, וחייבים להשקיע בכך את כל המאמצים. כל אדם צריך למצוא את תכניות הספורט והתזונה המתאימה לו ביותר. אנשים שזקוקים למסגרות יוכלו להפיק הרבה מאד פלוסים דרך הרשמה לחדר כושר או לקאנטרי קלאב, למשל, אבל גם פעילות בסיסית יחסית שמתאימה בגילאים אלה (הליכה או ריצה קצרה) יכולה לשפר את מצב הגוף בצורה משמעותית.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל