הורדת משקל לאחר גיל 40 – מה חשוב לדעת?

הורדת משקל לאחר גיל 40 – מה חשוב לדעת?רובנו מנסים בשלב כזה או אחר בחיים לרדת במשקל, האמונה הרווחת היא שעם העלייה בגיל הקושי במשימה גובר ויעילות הדיאטה פוחתת. רבים מציבים את גיל 40 כגבול אשר לאחריו קשה במיוחד לרדת במשקל ובכן האם יש בסיס לאמונה זו? מה האמת על דיאטה אחרי גיל 40 וכיצד מצליחים בה?

ניתן להרזות בכל גיל

גם אם הדיאטה אחרי גיל 40 קשה יותר, ניתן להרזות בכל גיל והדיאטה אפשרית גם בגילאי 40 פלוס. חייהם של בני הארבעים ומעלה לרוב כבר מסודרים ויציבים ורובם בעלי משפחות, ילדים ועבודה מסודרת, בנוסף זהו גיל בו האדם כבר מכיר ביכולותיו ובערך העצמי שלו והנינוחות הזו עלולה לעתים להוביל למצב של השמנה מבלי לשים לב.

עם התקדמות הגיל קצב חילוף החומרים פוחת וכך גם קצב ההרזיה. בגיל צעיר ניתן לרזות בקלות רבה יותר כך שגם אם בעבר הצלחתם להרזות קילו בשבוע בדיאטה לא דרסטית, הרי שבגיל מתקדם יותר נדרשים זמן ומאמץ רבים על מנת להיפטר מהקילו העודף, לכן ישנם מספר טיפים כיצד לרזות ולעשות דיאטה אחרי גיל 40:

1.לאכול אחרת

במהלך חיינו הזמן הינו מצרך נדיר והחוסר בו גורם לנו ללמוד ולהתרגל לאכול מהר בכדי לחסוך בזמן. העבודה המלחיצה והילדים הדורשים תשומת לב רבה וכן ריבוי המחויבויות גורמת לנטייה להקדיש מעט זמן לאכילה והנטייה היא לדחוס את האוכל ולעבור הלאה למשימות האחרות אשר נראות כחשובות יותר.

אחרי גיל 40, אורח החיים נינוח יותר ומאפשר לכם לאכול בנחת ולהקדיש תשומת לב לפעולה. זה הזמן להפוך את הארוחה לזמן בו אתם נחים ונהנים, לעסו היטב את המזון, הניחו את המזלג בין הביסים ושוחחו עם היושבים לצדכם.

2. אכלו פחות

הרכיבו מנות בגודל סביר, שבו ואיכלו בסכין ומזלג והקדישו לארוחה 20 דקות מזמנכם. תחושת השובע מתקבלת במוח באופן טוב יותר לאחר רבע שעה ולכן אפשרו למוח את הזמן להבין שאכלתם ושבעתם במקום לאכול מהר והרבה.

3. קבלה עצמית

גילאי הארבעים מתאפיינים בקושי בהבנה כי התבגרנו וכך גם הגוף שלנו. אצל חלק מאתנו אין הפנמה והכרה עצמית בבגרות. אולם הגוף אינו מתחשב בכך והוא עובר תהליכי התבגרות ואנו מחויבים להתאים עצמנו אליו. הגוף אינו מעניש אותנו אלא משתנה עם הגיל והוא זקוק לפחות אנרגיה ופחות קלוריות לצורך התפקוד היומי, צריכת הקלוריות מעבר לרמה הנדרשת, נאגרת כשומן.

הבנה של הגוף ואכילה מאוזנת ובריאה במקביל לביצוע פעילות גופנית קלה תאפשר לגוף לתפקד באופן מיטבי. אכילה מאוזנת ופעילות גופנית הם הגורמים העיקריים והחשובים לשמירה על משקל תקין ולהרזיה אחרי גיל 40.

4. לא חייבים לאכול "דיאט"

הימנעו ממאכלי הדיאט השונים. אוכל מעובד אינו מקרב אתכם למטרה ולא כל מוצר אשר מוטבעת עליו תווית של לייט או דיאט הוא אכן מזון דיאטטי ובטח שאינו בריא או מזין. איכלו מזון טרי בבישול ביתי ופשוט, שלבו בארוחה ירקות ופירות טריים ושתו הרבה מים.

5. קור שורף קלוריות

נסו להימנע מחימום יתר של הבית בימי החורף. מחקרים מוכיחים כי סביבה קרה מעודדת את הגוף לשרוף קלוריות ביעילות יתר. הפחיתו את טמפרטורת הבית ושתו מים קרים. וותרו על שכבה אחת של לבוש, תחושה קרירה מעט עשויה להקל על  הורדת המשקל העודף.

6. הוסיפו חלבונים לתפריט

אכילת חלבונים בבוקר ובערב מניעה את חילוף החומרים בגוף ומסייעת לתחושת שובע ולהרזיה. צריכת חלבונים בערב תאפשר לגוף להאיץ את חילוף החומרים בזמן השינה. החלבון מגביר את ייצור החום בגוף ועוזר בשריפת השומן והקלוריות.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל