איך לאכול נכון ביום עבודה מלא – המדריך המקוצר

גם סלט ירקות זה בריא - מה אוכלים בעבודה?עבודה במשרה מלאה וירידה במשקל או הקפדה על אכילה נכונה, עשויה להוות אתגר. חיי העבודה עשויים להשפיע באופן רציני על היקף המותניים. הצורך בשוקולד אחר הצהריים, ארוחות צהריים עסקיות במהלכן לא ניתן תמיד לבחור את המאכלים הבריאים הרצויים, שפע העוגיות במשרד, והארונות המלאים חטיפים, מערימים על המשקל. תרתי משמע.

דרישות הבוסים, מועדים בלתי אפשריים, ועומס חסר שליטה עלולים להוביל לתחושת תשישות. אנשים נוטים לדלג על ארוחת בוקר או צהריים, להתמלא בחטיפים עתירי קלוריות על מנת להתעודד ולקבל את זריקת האנרגיה הדרושה.

לאחר יום עבודה עמוס, אנשים רבים פשוט אינם מסוגלים לבלות זמן במטבח ולהכין ארוחת ערב בריאה. התוצאה היא פנייה למזון נוחות או הזמנת אוכל מוכן, והירגעות עם מספר כוסות יין.

כך ניתן להתמודד עם יום עבודה מלא ואכילה נכונה

כל שלוש הארוחות של היום, יכולות להיות מוכנות בתוך דקות, וכשמקדישים את הזמן לתכנון הארוחות, ניתן לאכול בריא ונכון גם כשעובדים במשרה מלאה. הכלל החשוב ביותר הוא להקפיד לאכול שלוש ארוחות מדי יום. כשמתחילים להקפיד, מגלים שכמו שהשמנת יתר היא תוצאה של הרגל, גם אכילה בריאה אינה אלא שינוי ההרגלים.

יש למצוא את המרכיב העיקרי הבריא, ולתכנן את הארוחות סביבו. כשמתחייבים לאכילה בריאה, קל להפחית את אפשרויות הפיתויים, ולהכין מספר ארוחות מוכנות מראש, המבוססות על מתכונים בריאים. כשרוצים, ניתן בקלות להחליף מספר מרכיבים בריאים במרכיבים בריאים אחרים, כדי לגוון את הארוחות ולא להתפתות לצאת לאכול בחוץ במהלך יום העבודה.

להתעלם ממסעדות מזונות מהירים

כן. הן מציעות מאכלים חמים, מנחמים, "טעימים", יקרים ולא בריאים. הן משווקות את ההמבורגרים והסלטים עתירי השומנים שלהן כאילו מדובר במזונות האחרונים על האדמה הזאת, ומסתירים את העובדה שמדובר במזונות המכילים את כל החומרים הלא נכונים. בשורה התחתונה, רוב הארוחות האלו רק גורמות לתחושת רעב מאוחר יותר.

אבל כשמתכוננים מראש, ומכינים ארוחה בריאה בבית, כל שדרוש הוא רק לחמם אותה במיקרוגל או בטוסטר אובן, וליהנות מארוחת עוף וירקות טריים או מבושלים, שלא לוקח הרבה זמן להכין וכך ליהנות מארוחה נכונה, משביעה ובריאה.

קניית מזונות בריאים לבית. כשהמקרר והמזווה מלאים במזונות בריאים, קל להתכונן מראש לארוחות בריאות אותן ניתן לקחת לעבודה, וגם אם בסוף היום אין כוח לעמוד במטבח ולבשל, תמיד אפשר לאכול משהוא בריא בבית.

קופסה או שקית עם חטיפים בריאים. אפשר לקחת לעבודה מספר חטיפים בריאים כגון חטיף גרנולה, או ירקות טריים חתוכים עם מטבל בריא נטול שומן, כך שגם אם אין זמן במהלך יום העבודה לאכול ארוחת צהריים בריאה, לפחות הנשנושים יהיו בריאים.

האהבה לכריכים, צריכה להיפסק

כריכי בשר וגבינות שמנות הם אכן מרגשים, וניתן לאכול אותם במהירות ולהתמלא, אך הם אינם נחשבים לארוחה בריאה. במקומם ניתן לאכול בבוקר, אפילו תוך כדי עבודה, ירקות טריים עם ביצה קשה, ואחר הצהריים לאכול ירקות מבושלים עם בשר רזה או עוף, או סלט ירקות עשיר של אבוקדו, עגבניות, עשבי תיבול, ורוטב שמכינים לבד בבית, עם מעט מאוד מלח.

גם סלט ירקות קר יכול להיות סקסי

גם אם אוכלים אותו לארוחת הצהריים. וגם אם זה נשמע נורא. חותכים בבית את כל הירקות שיש, שוטפים, מסננים ומייבשים היטב, מקפיצים על מחבת ללא שמן מעט קרוטונים דלי שומן עד שהם פריכים, מכינים בצד תערובת מיץ מלימון טרי עם מעט פלפל שחור ומלח, מוסיפים קוביות אבוקדו, וקוביות גבינה בולגרית רזה, ומקבלים ארוחה עשירה ומהנה שלוקח עשר דקות להכין. לסלט ירקות ניתן להוסיף כל מה שרוצים, כל עוד מדובר במרכיבים בריאים שאינם עתירי שומן.

לשוב ליסודות. אכילה בריאה ונכונה פירושה אכילת שפע ירקות ירוקים, עשבי תיבול ורכיבים גולמיים. זוהי משמעות הבריאות, וכשכל החומרים נמצאים בהישג יד, זמן ההכנה הוא כמעט אפסי. ניתן להכין סיר אורז מלא בטעם אהוב, עם עלים ירוקים ותיבול טוב, וליהנות מארוחת צהריים משביעה ובריאה במשרד.

ראו גם:

אירוניה: קוקה קולה נרתמת למלחמה בהשמנת יתר

מחקר ישראלי בנושא השמנת יתר והשפעתה על בני נוער

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל