כללים לאכילה מונעת השמנה

לא כדאי להרגיל אכילה מול הטלוויזיהבכתבה זו לא נדון בחישובים של צריכה אנרגטית או בסוגי המזונות התורמים להשמנה, מהם יש להימנע. אלא נשתף אתכם בשלושה כללים בסיסיים שיסייעו לכם להימנע מלהגיע למצב של השמנה.

שלושת הכללים שנזכיר במאמר זה זכו זה מכבר לכינוי המתבקש: "שלושת הרקים" וזאת כיוון שמדובר בשלושה כללים שניתן לסכם במילים האלו – "רק מצלחת", "רק לאכול", ו- "רק בישיבה מול השולחן". כעת נפרט אודות המשמעויות של כל אחד ואחד מהכללים הנ"ל.

"רק מצלחת"

זהו אולי הכלל החשוב ביותר. במחקרים רבים התברר כי אחד הגורמים להשמנת יתר הוא חוסר מודעות בנוגע לכמויות הנאכלות במהלך הארוחה ובנוסף לכך חשוב להזכיר באותה הנשימה את צריכת המזון בין הארוחות. הכלל הראשון אוסר על צריכת מזון שלא מצלחת. לפיכך הוא שולל למשל אכילה ישירות מהסיר, אכילה מקערת הגשה מרכזית או אכילה ישירות מהמחבת. כמו כן הכלל טומן בחובו מיני כלל חשוב נוסף והוא שלא ניתן למלא את הצלחת יותר מפעם אחת מדי ארוחה.

חשוב להבין שגודל הצלחת תוכנן מראש להיות כזה שיספיק לאדם ממוצע ואכן רוב הצלחות המתאימות למנה עיקרית, הן צלחות שגודלן משביע רצון.

הקפדה אופטימאלית על הכלל, כלומר הימנעות מצריכת מזון מכל כלי שאינו צלחת והימנעות ממילוי הצלחת יותר מפעם אחת מדי ארוחה, תוביל באופן אוטומטי לירידה מסוימת במשקל.

"רק לאכול"

זהו אולי הכלל הקשה או המאתגר ביותר לביצוע. הכוונה היא לכך שבמהלך הארוחה לא תעסקו בדבר זולת האכילה עצמה: לא בצפייה בטלוויזיה, לא בהליכה, לא בנהיגה, לא בקריאת עיתון ולא בפתרון תשבצים. מדוע? כוון שהיום כבר ברור מעבר לכל צל של ספק, שאכילה בהיסח הדעת גורמת לצריכה של כמות קלוריות גדולה יותר בהשוואה לאכילה מודעת, שבה עיקר הריכוז מופנה לאכילה עצמה.

במילים אחרות ניתן לכתוב כי רק כאשר אנחנו לא עוסקים בדבר זולת הארוחה עצמה, באפשרותנו לזהות את נקודת הזמן שבה אנחנו שבעים. כמו כן, כאשר תתחילו ליישם את הכלל הזה באופן קפדני, תגלו שאתם נהנים יותר מהארוחה באופן משמעותי מכל בחינה אפשרית.

מאחר ומדובר בכלל שקשה מאוד לבצע, בעידן שבו אנחנו מחוברים למקורות מידע כה רבים באופן בלתי פוסק, ניתן להתנסות ביישום הכלל אחת ליום או אחת ליומיים למשל. כמו כן ניתן לבחור ליישם אותו במשך ארוחה אחת בלבד כמו לדוגמה במהלך ארוחת הבוקר. גם כאן, יישום הכלל בצורה אדוקה מבטיח ירידה במשקל.

"רק בישיבה מול השולחן"

זהו הכלל האחרון, שפחות או יותר מסביר את עצמו: כל חריגה מכלל זה מקושרת לעלייה במשקל ושוב, לאכילה בהיסח הדעת. היו סמוכים ובטוחים שאם תקפידו לאכול את כל הארוחות שלכם כשאתם יושבים מול שולחן, הקילוגרמים יתקשו להצטבר.

כללים חשובים נוספים

מעבר ל"שלושת הרקים", ישנם גם שני כללים חשובים ביותר הנוגעים לאכילה עצמה להלן:

  • אכילה איטית – הקפידו לאכול לאט ככל האפשר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתחושת השובע מתפתחת באיטיות רבה והאיתות להפסקת הארוחה עשוי להגיע בשלב מאוחר מדי ולאחר שאנחנו שבעים ומלאים עד אפס מקום. כאשר אנחנו אוכלים באיטיות, באפשרותנו לזהות בצורה טובה יותר ומתוזמנת כהלכה את תחושת השובע.
  • לעיסה איכותית של המזון – רבים לא יודעים זאת, אך תהליך העיכול של הסוכרים מתחיל כבר בפה שכן ברוק שלנו ניתן למצוא אנזים הנקרא עמילאז, האחראי לפירוק העמילנים למולקולות חד סוכריות. לפיכך לעיסה איכותית והגונה של המזון תוביל לעיכול טוב יותר ולהקדמת תחושת השובע.

ראו גם:

תזונה נכונה לסובלים מהשמנת יתר

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל