פיזיותרפיה לסובלים מהשמנת יתר – למי כדאי להיעזר בטיפול פיזיותרפיה?

פיזיותרפיה לסובלים מהשמנת יתר - למי כדאי להיעזר בטיפול פיזיותרפיה?השמנת יתר היא גורם מנבא חזק של תחלואה ותמותה. כל אובדן משקל מועיל בהפחתת סיבוכים רבים הקשורים למצב זה. הדרכה להתמודדות עם השמנת יתר ממליצה על טיפול ראשוני הכולל מגוון התערבויות לשינוי התנהגויות תזונה והקפדה על פעילות גופנית, החיונית לשמירה על ההרזיה לטווח הארוך. אך שיטות הטיפול בהשמנת יתר כוללת שיתוף פעולה של צוותים רב תחומיים.

בקרת משקל

לפיזיותרפיה של תפקיד במניעת וטיפול בהשמנת יתר, המשפיעה על הגבלות תנועה. הטיפול משלב גם פעילות גופנית ותנועה, כגישת הטיפול הראשונה בתכנית הפיזיותרפיה. בשילוב עם גישה לפתרון הוליסטי, פיזיותרפיסט משתמש בידע ובמיומנויות הבאים:

  • טיפול אנטומי, פיזיולוגי ולמידת מנגנונים פסיכולוגיים של המחלה ושיטות ההבראה.
  • הערכה ואבחון.
  • שינויי התנהגות אכילה ופעילות גופנית.
  • הבנת ביומכניקה.
  • מרשם התעמלות ופעילות גופנית טיפולית.
  • התמודדות ארוכת טווח עם השמנת יתר.

פיזיותרפיסט מתאים באופן אידיאלי את שיטות ההתמודדות עם המורכבות הפיזית והנפשית של השמנת יתר. הוא משתמש במומחיות החיונית לניהול ההיבטים הרב תחומיים של המחלה, המסייעים לייעל תוצאות קליניות וחוויות מטופל.

תכנית פיזיותרפיה להשמנת יתר

למרות החשיבות המוכרת היטב של פעילות גופנית, במציאות, חולי השמנת יתר מתקשים להקפיד עליה. לכן חשוב להקל עליהם ולקבוע להם תכנית פעילות גופנית ברמה הנכונה, אשר יכולה להיות מושגת באמצעות פיזיותרפיה בלבד.

תכנית ההערכה והטיפול אותה מרכיב הפיזיותרפיסט מסייעת להתגברות על המחסומים למימוש הפעילות הגופנית. תכנית הטיפול הפיזיותרפי לחולי השמנת יתר כוללת את ההיבטים הבאים:

ייעוץ אישי לאורח חיים – תוך לקיחה בחשבון את עמדות המטופל, אמונותיו, נסיבות חייו, העדפות תרבותיות וחברתיות, ונכונות לביצוע השינוי.

הרכבת תכנית פעילות גופנית מתאימה – שלב זה מבוצע באמצעות מרשם, פיקוח ומעקב אחר התקדמות הפעילות הגופנית המתאימה על מנת להגביר את כוח השרירים, הגמישות, הסיבולת, והפקת האנרגיה הדרושה לתחזק ולשפר הרזיה בתנאים בטוחים ומבוקרים.

התמודדות עם מצבים רפואיים קשורים – כגון דלקת פרקים, כאבי גב, שרירים ושלד, ומצבים כרוניים אחרים, כגון מחלות לב.

שילוב צוות רפואי רב תחומי – פיזיותרפיה להשמנת יתר מתבצעת באמצעות שיתוף פעולה עם צוותים רפואיים אחרים, אנשי מקצוע סוציאליים ופסיכולוגים.

צעירים וילדים

ילדים צעירים ובני נוער הסובלים מהשמנת יתר, חווים בדרך כלל בעיות שרירים ושלד, כולל תסמינים המגבילים את יכולתם להשקיע בפעילות גופנית. השמנת יתר מזיקה לביצועי מיומנויות מוטוריקה גסה, למשל, בתיאום גפיים עליונות ותחתונות, שיווי משקל, מהירות ריצה, זריזות וכוח.

מצבים אלו משפיעים יותר על ילדים בגיל ההתבגרות, ולכן קיים צורך להתמקד בשלב מוקדם בפיתוח מיומנויות המעודדות ילדים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר, להקפיד על פעילות גופנית. פיזיותרפיה, שיעורי התעמלות והתערבויות צוותים רב תחומיים יעילים בשיפור משמעותי של המוטוריקה, רמות הפעילות ומדדי מסת שומן אחרות אצל ילדים.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל