מנסים להיפטר מהכרס? הנה כל הסיבות למה זה לא הולך לכם

מנסים להיפטר מהכרס? הנה כל הסיבות למה זה לא הולך לכםלעיתים אדם מקפיד על פעילות גופנית קבועה, נותן את דעתו לתזונה נכונה, אך עדיין אינו מצליח להיפטר משומן עיקש בבטן.

למצב זה עשויים להיות אחראים גורמים "מוסתרים" שאינם קשורים עם דיאטה או פעילות גופנית. כשאי אפשר להיפטר מהכרס למרות דיאטה ופעילות גופנית, יש להתייחס למצבים אחרים העלולים לגרום לבעיה.

5 הגורמים האפשריים שיכולים להכשיל בדרך להיפטר מהכרס:

1. שינה איכותית

הקפדה על שינה איכותית חיונית ביותר לסייע לגוף לשרוף יותר שומן. במהלך השינה, הגוף מנצל שומן כמקור העיקרי לדלק, כך ששינה איכותית היא המפתח לוודא שהגוף שורף יותר שומן.  מחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Epidemology מצא שנשים שישנו חמש שעות או פחות בלילה, נמצאו כבעלות 32% סיכויים גבוהים יותר לחוות עליה במשקל, בהשוואה לנשים שישנו יותר.

בנוסף, מחקר התזונה וההשמנה בניו יורק הראה שכשנשים ישנו ארבע שעות במקום שמונה שעות, הן צרכו למעלה משלוש מאות קלוריות נוספות ביום, ובעיקר מזונות שומניים. שינה מועטת מדי גורמת לעלייה בהורמון הנקרא גרלין, המגרה את התיאבון.

2. אימונים נכונים

אנשים רבים פונים לאימונים אירוביים קבועים, כגון ריצה ארוכה, כשהם מנסים לרזות ולהיפטר מהכרס. הבעיה עם גישה זו היא שריצה של 45 דקות בקצב עקבי, עשויה לסייע בהשלת מספר קילוגרמים בהתחלה, אך מהר מאוד חילוף החומרים מותאם ואדם מפסיק לשרוף קלוריות ברגע שהוא מפסיק לרוץ.

שיטה טובה ויעילה יותר להיפטר מהכרס היא ביצוע אימון משקולות. הרמת משקולות גורמת לשרירים להשתמש ביותר אנרגיה, ובכך לשרוף יותר קלוריות, בתהליך שנמשך עד יומיים לאחר האימון.

מחקרים מצאו שהאימון היעיל ביותר לאיבוד שומן הוא אימונים בעוצמות גבוהות, אשר מגבירים את קצב הלב ומאמצים את השרירים. למעשה, מחקר בריטי אחד גילה כי אימון משקולות סייע למשתתפי המחקר לאבד סנטימטרים מהיקף מותניהם וירכיהם לאחר שבועיים בלבד של תכנית אימונים. מחקר באוניברסיטת ארקנסו, גילה שאנשים שהתעמלו בעוצמה גבוהה, חווה ירידה של עשרים אחוזים מהשומן בבטן.

3. התמכרות למשקאות קלים

משקאות מוגזים מתוקים מכילים קלוריות ריקות ונחשבים ללא ספק לאסון הדיאטה, כולל הגרסאות נטולות הקלוריות, העלולות להרחיב את היקף המותניים. מחקר שנערך בשנת 2012 ופורסם בכתב העת 'השמנה', מצא כי משקה מוגז נקשר להיקף מותניים מוגבר ושומן בבטן, אך משקאות דיאט נמצאו קשורים להיקף מותניים גדול ול-BMI המצביע על אחוזי שומן כולל.

תיאוריה אחת היא שממתיקים מלאכותיים הנמצאים במשקאות דיאט אינם מייצרים את תגובות הגוף להן הוא מצפה עם אכילת משהו מתוק. כך שהטעם המתוק של משקה דיאט מפעיל הודעה לגוף לצפות לזרם אנרגיה אשר לא יגיע, שכן אין קלוריות במשקאות דיאט. מצב זה פוגע באותות הרעב של הגוף וגורם לאדם להשתוקק לקלוריות נוספות על מנת לפצות על חוסר הקלוריות.

הפתרון להפסקת מעגל קסמים זה הוא לשתות מים או תה ממותק בטבעיות עם הארוחות. אם משקאות אלו אינם מעניינים מספיק, ניתן להמתיקם עם פלחי פירות. גם קפה הוא בסדר, אך יש למזער את התוספות עתירות הקלוריות כדי להיפטר מהכרס.

4. תזונה עתירת מלחים

כשאדם חש נפוח לאחר ארוחה מלוחה, הוא אינו מדמיין. עודף מלח גורם למעבר מים מזרם הדם לעור, ולכן מנה יומית של חטיפים מלוחים גורמת למראה נפוח. כמעט תשעים אחוזים מהאנשים צורכים יותר נתרן מהכמויות המומלצות ליום.

כך שגם אם אדם אינו מוסיף מלח למזונותיו, הוא עדיין עשוי לצרוך יותר נתרן מכפי שהוא צריך באמצעות מקורות אחרים כגון מזונות משומרים, רטבים לסלטים, בשרי מעדניות, ואפילו מספר מוצרי חלב כגון גבינת קוטג'.

במקום מלח, ניתן להגביר את טעם התבשילים עם עשבי תיבול, שרבים מהם מכילים גם יתרונות בריאותיים. מומלץ לבשל עם קינמון, אבקת צ'ילי, אבקת פפריקה חריפה, כמון, ג'ינג'ר, בזיליקום, פטרוזיליה ורוזמרין, על מנת להפחית את נפיחות הבטן.

5. עודף אלכוהול

מספר מחקרים הראו שאלכוהול מגביר את התיאבון ואת צריכת המזון, וסוגי אלכוהול מסוימים קשורים במיוחד לשומן בבטן. אם אדם חובב אלכוהול, עליו להיות מודע לצריכתו. סקירת מחקרים שנערכה בשנת 2013 בדנמרק מראה כי צריכת בירה קשורה עם השמנת בטן.

זה בסדר גמור ליהנות מכוס יין או ליקר צלול לאחר ארוחה, אך מומלץ להימנע מתוספת משקאות מוגזים ותוספות מתוקות למשקאות, כמו הרכיבים המשמשים למרגריטות. החדשות הטובות הן שאין צורך להימנע לחלוטין מאלכוהול כדי להיפטר מהכרס.

למעשה, מחקר שנערך בשנת 2010 ופורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine, מצא כי נשים במשקל תקין, שצרכו כמות מתונה של אלכוהול, עלו במשקל פחות, ונמצאו בסיכון נמוך לסבול מעודף משקל, בהשוואה לנשים שלא שתו כלל.

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל