האם יש דבר כזה גלולה לקיצור קיבה?

גלולהלכל מי שאי פעם תהה אם הפחתת משקל יכולה להיות קלה כמו בליעת גלולה, מחקר ראשוני מצביע על סיכויים טובים ביותר לתשובה חיובית-גלולה לקיצור קיבה.

הליך חדש זה מבוצע באמצעות בלון קיבה ארוז בתוך כמוסה בגודל סטנדרטי, המחוברת לקטטר זעיר.

עם בליעת הכמוסה, היא יורדת לקיבה, ומתמוססת בתוכה. הבלון משתחרר ונשאב עם מים מזוקקים הנאגרים באמצעות הצנתר, המוסר דרך הפה. הגלולה לקיצור קיבה מתמלאת מים, ממלאת את הקיבה ומפיצה תחושת שובע משמעותית. כעבור ארבעה חודשים, הבלון מתמוסס באופן אוטומטי, ומופרש מהגוף באופן טבעי.

גלולת 'אליפס'- גלולה לקיצור קיבה

גלולה זו מיוצרת על ידי חברת הטכנולוגיות אלוריון, וטרם נבדקה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני. חוקרים סבורים כי בנסיבות הטובות ביותר, היא תהיה זמינה בארצות הברית בתוך שלוש שנים.

יחד עם זאת, מחקר מוקדם שעקב אחר 34 אנשים בצ'כיה ויוון, העלה ממצאים לפיהם טיפול זה נראה בטוח ויעיל. החוקרים דיווחו כי במהלך ארבעה חודשים, הפחיתו משתתפי המחקר 37% ממשקלם העודף. מומחים מציינים שהגלולה נחשבת כאמצעי סיוע לירידה במשקל, ולא כתרופה.

המחקר מומן על ידי חברת אלוריון, ותוצאותיו היו אמורות להיות מוצגות בנובמבר 2015 בלוס אנג'לס, במפגש השנתי של האגודה האמריקנית לניתוחים בריאטריים מטבוליים ואגודת ההשמנה. היות והמחקר שהוצג בישיבות האגודות לא עבר את ביקורת העמיתים הקפדנית הנדרשת ממחקרים שפורסמו, הוא נחשב כמחקר ראשוני.

גלולת 'אליפס' מיועדת לאנשים עם BMI נמוך, והמדענים שבדקו אותה מסבירים שאנשים בעלי משקל יתר מתרגלים לתחושת שובע מהירה יותר עם השימוש בגלולה, וכך לומדים לשלוט על צריכת המזון שלהם ומתרגלים לאכול פחות. הציפייה היא כי הרגלי האכילה המשופרים המתפתחים יובילו למצב של הפחתת כמות משמעותית של משקל, גם לאחר יציאת הבלון מהגוף.

האוכלוסייה לה מתאימה גלולת 'אליפס'

למרות מספר הסתייגויות, מנתחי ירידה במשקל רבים רואים את הפוטנציאל האמיתי להליך, כל עוד המטופלים מתחייבים לביצוע השינויים באורח החיים. בעוד שבלון הקיבה אינו פתרון לטווח הארוך, הוא בעל ערך לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות רבות הקשורות להשמנה. היתרון המשמעותי הוא האופי הלא פולשני של ההליך, והעובדה שניתן לשוב לחיים נורמאליים ופעילים בתוך מספר ימים לאחר בליעת הגלולה.

אדם עם מסת גוף בין שלושים לארבעים סובל מהשמנת יתר חולנית. הליך זה מתאים לאנשים שצריכים לרדת במשקל במהירות, והמועמדים המתאימים כוללים אנשים שהתכוונו לבצע ניתוח הרזיה בפועל. בהליך זה, הירידה במשקל מתבצעת באופן בטוח יותר.

מה המלכוד?

ללא תזונה קפדנית ואימון כאורח חיים, ההליך לא יהיה יעיל לעיצוב הגוף מחדש. אנשים המשתמשים בגלולה לקיצור קיבה חייבים לאמץ אורח חיים בריא יותר הכולל תזונה נכונה והפחתת כמויות המזון למספר ארוחות קטנות יומיות, ופעילות גופנית קבועה. צעדים אלו חיוניים להליך העבודה ולשמירת המשקל היציב לאחר יציאת הבלון מהגוף.

תופעות הלוואי של הגלולה לקיצור קיבה עלולות לכלול בחילות והקאות לעיתים, כשבוע לאחר שבלון הקיפה מתנפח, אך תסמינים אלו נמשכים ימים ספורים בלבד וניתנים לשליטה עם תרופות. רופאים מומחים לניתוחים בריאטריים מטבוליים מודאגים מפני פיתוח הרגלי אכילה שליליים בעקבות הליך זה.

כשבלון הקיבה נמצא בבטן, אין אפשרות לאכול מזונות עשירים בסיבים, כלומר, התזונה אינה כוללת סלטים גדולים ובריאים. ואם אוכלים יותר מידי, פשוט מקיאים. כך שאדם המטופל עם הגלולה עשוי להחליט שלא לאכול סלט אך כן לשתות מילקשייק, למשל, וכך מתפתחות החלטות תזונה שליליות ביותר.

ראו גם:

יעיל או לא? על גלולת בלון מתנפחת מורידה במשקל

שתפו:

תוכן עניינים
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל