לוח זמנים ושעות אכילה מומלצות למניעת השמנה

לוח זמנים ושעות אכילה מומלצות למניעת השמנהרבות נשאל, סופר ונאמר על התפריט התזונתי שלנו. הרי רובנו רוצים להיראות ולהרגיש טוב, מלאי אנרגיה וחיוניים ולכן שואלים את עצמנו מה עלינו לאכול.

בניית תפריט ואכילת מזונות מגוונים, כאלה המשלבים את כל אבות המזון, לצד ירקות ופרות תוך הימנעות ממזונות מתועשים, עתירים בשומן רווי וכולסטרול הם בהחחלט פתרון בריאותי.

אותם מזונות עשירים ברכיבים תזונתיים בעלי ערך ביולוגי תזונתי גבוה, מזונות המכילים ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, אנזימים, סיבים תזונתיים ושאר רכיבים מטיבים עם הגוף ומאפשרים לשמור על משקל גוף תקין ומאוזן.

השאלה היא האם זה מספיק? ובכן, מסתבר שבנוסף לחשיבות למזונות אותם אנו בוחרים, גם זמני האכילה הנם קריטיים והקפדה על זמנים נכונים תסייע לנו להימנע מהשמנת יתר, תקטין את הסיכוי להיווצרות של מחלות לב וכלי דם, סוכרת, כולסטרול ולחץ דם גבוה.

אז מתי לאכול?

כאשר התחושה המוכרת שבה הבטן מתכווצת והרעב הופך למציק מופיעה, לרוב פשוט מכניסים משהו לפה רק כדי ״לסתום את הרעב״. לכן, כשהגוף משדר רעב, הוא אינו מאותת כי רוצה שתכניסו אליו דבר מאכל כל שהוא. אלא הוא זקוק לכל אותם מזונות חיוניים העשירים בויטמנים, מינרלים וסיבים תזונתיים. כאשר לא מספקים לגוף את מה שהוא צריך, תחושת הרעב תוקפת לעתים קרובות יותר.

4 סוגים של רעב

רעב על פי נפח – ברגע שנוצרת תחושת המלאות בקיבה, הרעב נעלם.

רעב לפי ערך קלורי – ברגע שהגוף מקבל את הרכיבים להם הוא זקוק, תחושת הרעב נעצרת.

רעב לפי קלוריות – כמות הקלוריות להן הגוף זקוק על מנת לקבל אנרגיה.

רעב לפי התמכרות – רעב שאינו פיזי אלא פיתוח תלות של הגוף למשהו.

בתהליך תקין ובריא הכולל שמירה על משקל גוף מאוזן, יש להתייחס לרעב על פי נפח ועל פי ערך תזונתי, כלומר ללא התייחסות חשיבות מיוחדת למדידת או ספירת ערך הקלוריות.

ברגע שנותנים לגוף את כל מה שהוא צריך, לא מרגישים רעב לעתים קרובות.

חשוב ללמוד לעשות את ההבחנה

אנחנו צריכים לאכול כאשר הגוף מסיים לעשות שימוש בכל המאגרים שלו ולכן הוא חייב מאגרים נוספים, בעיקר סוכרים כדי לייצר עוד אנרגיה בגוף. רעב מדומה הוא רעב שבו הגוף לא באמת זקוק לתוספת של מזון, אלא רעב שנוצר כתוצאה מפסולת שמתנקה החוצה מהגוף.

אחרי שהגוף שלנו סיים לפרק את המזון, הפעילות של מערכת העיכול הגיעה לסיומה, מתחיל תהליך של ניקוי. זה בדיוק השלב שבו מתחילים לצאת רעלים החוצה מהתאים אל זרם הדם. משם הם עוברים לכבד, מערכת השתן ונפלטים מהגוף.

בתהליך הניקוי נוצרת תחושת רעב שלעתים גם נלוות אליה כל מיני תופעות לוואי כמו כאבי שרירים, כאבי ראש, סחרחורות ועוד.  זהו מה שנקרא רעב מדומה. רוב האנשים, במקום לחכות שתהליך זה יחלוף, ״דוחפים״ לגוף עוד אוכל למרות שהוא לא באמת זקוק לזה. זה מאין מעגל כזה שקשה מאוד לצאת ממנו.

אז מה עושים?

השלב הראשון הוא לאפשר לגוף לנקות את עצמו ובמקביל להקפיד לספק לגוף רק את המזון לו הוא זקוק ולהימנע ככל הניתן ממזון שלא נותן לנו שום דבר. הגוף האנושי אמור לאכול שלוש ארוחות ביום.

  • ארוחת בוקר מלאה ודשנה שתחזיק אותנו עד הצהריים.
  • ארוחת צהריים בריאה המשלבת חלבון, פחמימה ושומן ממקור בריא.
  • בערב, אנחנו לא אמורים לאכול הרבה, ארוחה קלה אמורה להחזיק אותנו עד הבוקר.

אם בין לבין אתם כן מרגישים את תחושת הרעב, גם אם היא מדומה, תנו לו פרי, יוגורט, נשנשו קצת ירקות טריים עם כמה אגוזים והוא כבר ינקה את עצמו לבד. עם הזמן תחושו פחות רעבים ותדעו לזהות את הרעב האמתי.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל
עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?
הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל