8 טיפים למניעת השמנה בילדים – כך תמנעו מצב של השמנת יתר

מניעת השמנהאיזון הוא שיטת המפתח לסייע לילד לשמור על משקל בריא. האיזון מתבטא במעקב אחר צריכת הקלוריות אותה הילד אוכל ושותה, בשילוב עם פעילות גופנית והיבטי צמיחה תקינה.

ילדים ובני נוער הסובלים מעודף משקל והשמנה, נדרשים להפחית את קצב העלייה במשקל, ובמקביל להקפיד על גדילה והתפתחות נורמאליות. אין להפעיל תכנית דיאטת משקל על הילד, מבלי להתייעץ תחילה עם הרופא.

כתבה זו מספקת טיפים המסייעים לילדים לשמור על משקל בריא ותקין.

  1. איזון קלוריות: מסייע לילדים לפתח הרגלי אכילה בריאים. כדאי להציע לילד ארוחות וחטיפים מזינים הכוללים מספר מתאים של קלוריות. ניתן לסייע לו לפתח הרגלי אכילה בריאים באמצעות הכנת המאכלים האהובים והבריאים ובאמצעות הפחתת הפיתויים לקלוריות עשירות.
  • עידוד להרגלי אכילה בריאים. שינויים קטנים בתזונה מהווים מתכון להצלחה.
  • אכילת שפע ירקות, פירות ומוצרים מחיטה מלאה.
  • אכילת מוצרי חלב דל שומן.
  • אכילת בשרים רזים, עוף, דגים, עדשים ושעועית, להשגת מקורות חלבון.
  • הגשת מנות בגודל סביר.
  • עידוד הילד לשתות שפע מים.
  • הגבלת משקאות ממותקים, סוכר, נתרן ושומן רווי.
  1. יצירת מאכלים אהובים ובריאים. חלק מהמתכונים האהובים יכולים אף להיות בריאים תוך ביצוע מספר שינויים. ניתן אף לנסות מספר מנות חדשות בריאות ללב ההופכות בקלות לאהובות.
  2. הסרת פיתויי קלוריות עשירות. ניתן לאכול פינוקים במתינות, אך יש להגביל אכילת מוצרים המכילים שומן גבוה, סוכר, או חטיפים מלוחים, כך שהילד יפתח הרגלי אכילה בריאים.
  3. יש לסייע לילד להבין את יתרונות הפעילות הגופנית, כגון:
  • חיזוק עצמות
  • הפחתת לחץ הדם
  • הפחתת רמות מתח וחרדה
  • הגברת ההערכה העצמית
  • סיוע בבקרת משקל.
  1. סיוע לילד לשמור על פעילות גופנית. ילדים ובני נוער צריכים לבצע לפחות שעה של פעילות גופנית מתונה במהלך השבוע, ואם ניתן, מידי יום. ההורים יכולים להגדיר דוגמה מצוינת באמצעות הוספת פעילות גופנית לשגרת היום, המעודדת את הילד להצטרף אליה. דוגמאות לפעילות גופנית מתונה כוללות:
  • הליכה נמרצת.
  • משחקי ספורט.
  • משחקי קפיצות על חבל.
  • שחייה.
  • ריקוד.
  1. הפחתת זמן הישיבה. למרות שנדרשת הקצאת זמן שקט להכנת שיעורי הבית, יש להגביל את "זמן המסך", כגון צפייה בטלוויזיה, משחקי וידיאו וגלישה באינטרנט, ללא יותר משעתיים ביום. מומלץ לעודד את הילד למצוא פעילויות מהנות אותן ניתן לבצע עם בני המשפחה או לבד, הכרוכות בהגברת הפעילות.
  2. חיוניות השגת משקל גוף בריא ותקין. המלצות פעילות ותזונה המתמקדות בביצוע שינויים קטנים אך קבועים עובדות טוב יותר מאשר הקפדה על סדרת שינויים קצרי טווח אותם לא ניתן לקיים. טיפול בילד הסובל מעודף משקל, מתבסס בעיקר על מניעת עלייה במשקל, בהתאם לציפיות הצמיחה.
  3. הצלחה בהשגת משקל תקין תלויה בהיבטים הבאים:
  • השתתפות ההורים בתכנית הטיפול התזונתית.
  • תמיכה נאותה לטיפול תזונתי, תוך שיתוף בני המשפחה האחרים בהכנת המזון.
  • הקפדה על פעילות גופנית קבועה כולל תמיכת בני המשפחה וחברים.

חשיבות הקפדה על שינויים אלו באורח החיים, לאחר תקופת הטיפול הראשונית, תשפיע על כל בני המשפחה, וזוהי השיטה הבריאה ביותר להשיג שינוי הדרגתי במשקל.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל