אילו ממתיקים מומלצים לירידה במשקל ואילו לא?

נ אילו ממתיקים מומלצים לירידה במשקל ואילו לא?ושא הדיאטה הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר ואשר מעורר שאלות רבות כאשר המרכזית שבהן אשר חוזרת שוב ושוב היא מהו הסוכר או תחליף הסוכר הטוב ביותר לצריכה על מנת לרדת במשקל? השאלה אמנם מובנת וחשובה אך חשובה לא פחות היא השאלה מהי כמות הסוכר אותה אנו צורכים והאם היא מעבר למה שמומלץ ונדרש לגוף?

על פי איגוד הבריאות האמריקני לנשים מומלץ לצרוך עד שש כפיות סוכר ביום שהן 24 גרם ועבור גברים הכמות המומלצת היא לא יותר מתשע כפיות או 36 גרם. צריכה מוגזמת של סוכר מסכנת את בריאותנו. אולם, אם אתם חובבי המתוק ורובנו כאלה ישנם סוכרים ממקורות אחרים אשר מוטב לצרוך אותם ולהעדיפם על פני הסוכר הלבן הרגיל והמוכר. לפניכם רשימת הממתיקים המומלצים יותר ואלה המזיקים יותר:

קני סוכר, סירופ מייפל ודבש

כיום הסברה המרכזית אודות צריכת סוכר היא כי מומלץ לצרוך כמויות קטנות ממנו וצריכת סוכר ממקורות טבעיים היא הדרך הטובה ביותר להנאה ממאכלים מתוקים. הוספת הממתיקים הטבעיים למזונות כגון יוגורט, שיבולת שועל, קפה או תה או אכילתם עם דגני בוקר ומיני עוגיות היא הדרך הנכונה, הבריאה והמזיקה פחות לאכילת מתוקים. גם בקרב חולי הסוכרת, צריכת סוכר ממקור טבעי במנות קטנות ניתן לשלב ממתיקים אלה בתנאי שצריכת פחמימות אחרות אינה גבוהה.

סוכר לבן אינו מועיל בדבר לבריאותנו ומהווה למעשה קלוריות ריקות מכל ערך תזונתי, לעומתו סירופ מייפל ודבש אמתיים אמנם מעלים את רמת הסוכר בדם במהירות אולם הגוף מסוגל לשמר ולאחסן עודפים מהם, כך שגם אם צרכתם כמות גדולה מהמומלץ עדיין תוכלו לשמור על משקל גוף תקין.

אגבה

צמח האגבה מכיל ריכוז פרוקטוז גבוה משל ממתיקים טבעיים אחרים, למעשה הוא יכול להכיל עד 90% יותר פרוקטוז בהשוואה לממתיקים מקבילים. הצד החיובי הוא כי הפרוקטוז לא מעלה את רמת הסוכר בדם כמו הגלוקוז אולם יש לכך גם מחיר והוא שהפרוקטוז אינו מתפרק באמצעות אינסולין כמו הגלוקוז וישנן ראיות המצביעות על כך שהפרוקטוז גורם לעלייה ברמתם של שומנים בדם – טריגליצרידים העלולים לגרום לבעיות בריאות אחרות כגון מחלות לב, כבד שומני ובעיות מטבליות שונות. בכל מקרה כמה כפיות של סירופ אגבה הן מועילות ואינן מסכנות.

סירופ תירס

סירופ תירס אינו מכיל כמות גבוהה בהרבה של פרוקטוז מזו שמכיל הסוכר הרגיל ומחקרים שונים הראו כי הגוף מעבד את שניהם באופן דומה, מכאן עולה שסירופ התירס אינו גרוע יותר מתוספות סוכר אחרות למרות שהוא משויך לרוב למזונות המיוצרים ומעובדים בשיטות שאינן טובות לבריאותנו כתוצאה ממגוון של סיבות אחרות. לכן יש להתייחס לסירופ תירס בדומה לתוספות סוכר אחרות, כלומר להגביל את הצריכה היומית שלו לרמה מינימלית שאינה חורגת מהמומלץ.

ממתיקים מלאכותיים

ממתיקים ממשפחה זו הכוללת את האספרטיים, הסוכרלוז, הסכרין ועוד אינם מספקים קלוריות או פחמימות לגוף כך שהם אינם מעלים את רמת הסוכר בדם לאחר הארוחה לעומת סוכרים אמתיים, כתוצאה מכך אנשים רבים מתבססים על צריכתם במזונות נטולי סוכר ובמשקאות דייאט למיניהם במטרה לרדת במשקל.

אולם אין הוכחות מדעיות או מחקריות כלשהן שאכן ממתיקים אלה יעילים להורדת משקל ולעומת זאת עולות שאלות לגבי השפעותיהם המטבוליות הבלתי רצויות אשר גם הן עוד דורשות הוכחות חד משמעיות. בכל מקרה ההמלצה הכללית היא להפחית את צריכת הסוכר הכוללת ולא להעדיף שימוש בממתיקים מלאכותיים.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל