מיתוסים על דיאטה

מיתוסים על דיאטההמיתוס האמיתי היחיד הנכון לגבי דיאטה, הוא להקפיד לשלוט על המשקל, ולשמור את ההישגים לטווח הרחוק.

יחד עם זאת, קיימים מיתוסים רבים נוספים, סלוגנים וסיסמאות חסרות שחר בהם אוחזים אנשים שמתנסים בדיאטות שונות, ובמקום תוצאות, חווים משקל לא יציב. מאמר זה סורק את מיטב המיתוסים הנפוצים לגבי דיאטה, לצד המציאות המאשרת או המפריכה אותם.

לא לאכול אחרי שמונה בערב

בתיאוריה: הגוף שורף את המזון מוקדם יותר ביום, ואילו קלוריות הנצרכות בשעת לילה מאוחר נותרות במערכת העיכול והופכות לשומן.

במציאות: קלוריות אינן מבינות בזמנים. הגוף מעכל ומשתמש בקלוריות באותה הדרך בבוקר, בצהריים ובלילה. קיימות סיבות משמעותיות אחרות בגינן מומלץ להימנע מחטיפים בשעת לילה מאוחרת, בעיקר מפני שהם גורמים לתחושת עייפות ופשוט אינם בריאים.

העצה הטובה ביותר: אם קערת גלידה או פופקורן בחמאה או כל ג'אנק פוד אחר מרגיעים לפני השינה, מומלץ להחליפם במשהו קל יותר, כגון פרי או דגני בוקר עם חלב רזה. אכלנים ליליים נוטים לאכול יותר מידי בשעות הלילה, מה שמוביל לעלייה במשקל, היות ובדרך כלל במהלך היום הם "מתקמצנים" על כמויות המזון, וחוזרים הביתה מורעבים.

הם כל כך רעבים, שהם תופסים כל מה שנצא בהישג יד, וכך מתקבלות החלטות גרועות. לכן אין להמתין למעלה מחמש שעות ללא אכילה, ולהקפיד על ארוחות קטנות וחטיפים בריאים.

ארוחות תכופות וקטנות מגבירות את חילוף החומרים

התיאוריה : אם אדם צורך כמויות מזון קטנות, הוא שורף יותר קלוריות.

במציאות: לצריכת מזון יש השפעה זניחה על חילוף חומרים. מזונות מסוימים, כולל מזונות המכילים קפאין, עשויים להגביר מעט ובאופן זמני את חילוף החומרים, אך ההשפעה קטנה מידי מכדי לסייע לירידה במשקל. מה שמשפיע באופן משמעותי על חילוף החומרים הבסיסי (BMR), הוא הקצב בו הגוף שורף קלוריות במצב מנוחה. ככל שהגוף והשרירים גדולים יותר, כך נשרפות יותר קלוריות.

העצה הטובה ביותר: לבנות את השרירים. יש לזכור, כי גם כשאדם מאבד קילוגרמים, חלק מהמשקל האובד הוא שרירים. מסיבה זו, אימון כוח חשוב ביותר כשאדם מבצע תכנית ירידה במשקל. מומלץ לעשות פעילות גופנית להרים משקולות או לתרגל פילאטיס, עיצוב גוף או יוגה פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע.

פסטה משמינה

התיאוריה: הגוף הופך פחמימות לסוכרים, ולאחר מכן הם מאוחסנים כשומן.

במציאות: פחמימות לכשעצמן אינן הופכות לשומן. עודף קלוריות הופכות לשומן, בין אם הן נאכלות בצורת פחמימות, שומנים או חלבונים. בנוסף, פחמימות כוללות ירקות, פירות ודגנים מלאים, שחשובים לתזונה בריאה. בקיצור, הבעיה אינה הפסטה עצמה, אלא הכמות. אם הולכים למסעדה ואוכלים צלחת פסטה ענקית עם שפע רוטב, התוצאה המתקבלת היא שש מאות קלוריות נוספות, עוד לפני חישוב הקלוריות שברוטב עצמו.

העצה הטובה ביותר: צריכה מתונה של פסטה היא בסדר. דיאטנים ממליצים לאכול פסטה מקמח מלא, המכילה יותר ויטמינים ומינרלים מאשר פסטה לבנה. כך ניתן גם לקבל סיבים המסייעים לתחושת השובע.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל