מניעת השמנה – כך תצליחו לא לאכול מזונות מזיקים

שתיית יין זה בריא - אבל לא להגזים!כמעט כל אדם אוכל לעיתים יותר מדי, אך העמסת קלוריות על הגוף, יותר מכפי שהוא יכול לשאת, גורמת לו לנסות לתקן את הנזק שנגרם באמצעות רדיקלים חופשיים מזיקים המיוצרים במהלך עיכול המזון.

רדיקלים חופשיים תוקפים תאים ועלולים לקדם התפתחות מחלות כרוניות כגון מחלות לב, סוכרת וסרטן. וכמובן, ככל שאדם אוכל יותר, כך הוא מייצר יותר רדיקלים חופשיים המשפיעים על תפקוד הגוף שלנו לרעה.

אך כעת החדשות הטובות: מחקר שנערך לאחרונה מצביע על מצב בו ניתן להימנע מאכילת שפע מזונות מיותרים, באמצעות הוספת מספר מזונות בריאים, נכונים וטעימים לתפריט!

שתיית מיץ תפוזים

מחקר שנערך בשנת 2010 ופורסם בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition, מראה שפלבנואידים, התרכובות דמויות חמצות OJ, מקזזות את ההשפעות הפוגעות של ארוחות מיותרות ועתירות שומן.

במסגרת המחקר, אנשים ששתו מיץ תפוזים לאחר ארוחת בוקר עתירת קלוריות ושומנים, ברמה של 51 גרם שומן וסך כולל של תשע מאות קלוריות, נמצאו כבעלי רמות נמוכות של רדיקלים חופשיים מזיקים וסמנים דלקתיים אחרים הקשורים למחלות לב, בהשוואה למשתתפי ששתו מים ואכלו את אותה ארוחת בוקר.

שתיית שפע מים

אנשים רבים זוללים כשהם מבלבלים רעב עם צמא, מה שמהווה בעיה נפוצה ביותר בקרב אנשים שאינם שותים מספיק. בנוסף לתחושת ערפול ועייפות, התייבשות מתונה עלולה לגרום לתחושה אותה ניתן לבלבל בקלות עם רעב.

מצד שני, קלוריות נוזליות כגון מיצים ומשקאות מוגזים אינם ממלאים, ועיכולם המהיר גורם לאינסולין. לכן מומלץ לשתות מים, עם מעט לימון, תותים או מלפפונים. המטרה היא לשתות לפחות שלושת רבעי ליטר מים ביום, ולשתות כוס מים כעשרים דקות לפני כל ארוחה על מנת להפחית את התיאבון.

אכילת פירות

אם כבר אוכלים יותר מדי או סתם, מומלץ לאכול יותר פירות, העשירים בנוגדי חמצון. הפירות המומלצים הם פירות יער, ענבים, קיווי, ודובדבנים, המפחיתים את הנזק של רדיקלים חופשיים מזיקים המתרחשים בעקבות אכילת יתר.

תוספת חומץ

מומלץ להוסיף כף חומץ לכל ארוחה על מנת לספק את רמת הסוכר לה מתאווה הגוף, במקום להתפתות לאכילת פחמימות מיותרות.

שתיית יין

נוגדי החמצון ביין אדום עשויים להפחית את ההשפעה השלילית של מזונות עתירי שומן באמצעות הפחתת רמות תרכובות המקושרות עם מחלות לב, המיוצרות בגוף לאחר אכילת שומנים. ניתן להוסיף מעט יין אדום לתבשיל, או לשתות כוסית לאחר ארוחת ערב. אך יש לזכור שיש לשמור על מתינות בשל שכרות כתוצאה מהיין.

תוספת תבלינים לארוחות

מסייעת להפחתת ההשפעות השליליות של אכילת יתר. במחקר קטן שנערך בשנת 2011 ופורסם בכתב העת The Journal of Nutrition, המשתתפים שאכלו ארוחה שכללה שתי כפות תבלינים, בתערובות של רוזמרין, אורגנו, קינמון, כורכום, פלפל שחור, ציפורן, אבקת שום ופפריקה, נמצאו כבעלי רמות נמוכות של טריגליצרידים ואינסולין לאחר אכילת ארוחה עתירת שומן וקלוריות, לעומת המשתתפים שאכלו ארוחה זהה ללא התבלינים.

חוקרים סבורים שתערובת התבלינים מסייעת בקליטת איטית של שומנים המסייעת למניעת ייצור רדיקלים חופשיים מזיקים, כשאדם מתפתה לאכול סתם.

מומלץ לאכול לאט

במהלך ארוחה, לגוף לוקח זמן עד שהוא מרגיש שבע. עיכוב זה ארך בין עשר דקות לחצי שעה. כתוצאה מכך, אנשים נוטים לאכול יותר מכפי שהם באמת צריכים, וכמה שאוכלים יותר מהר, כך נוטים לאכול יותר, במיוחד לאחר הארוחה. הפתרון הוא לאכול לאט, ליהנות מהארוחה, ולהתענג עליה.

חטיפים קטנים שאינם מתובלים בין הארוחות

מומלץ לאכול חופן שקדים ללא מלח פעם ביום, כך שהתיאבון מופחת באופן משמעותי, במיוחד כשמדובר באנשים בעלי עודף משקל. חופן השקדים מסדיר גרלין, הורמון הרעב, באמצעות החלשת מצבורי קלוריות טעם. כדי שזה יעבוד, החטיף חייב להיות תפל, ואין לאכול מאומה מלבד מים לפחות שעה לפני החטיף ולאחריו.

ראו גם:

טיפול בהשמנה: מדוע תזונה נכונה חשובה לשמירה על הדיאטה?

חשיבות פעילות גופנית כשעושים דיאטה  – קראו

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל