טיפול בהשמנת יתר בגילאים 20-30

טיפול בהשמנת יתר אצל מבוגרים בגילאים 20-30העשור השלישי לחייו של האדם אמור להביא לכך שיהיה במלוא כוחו מבחינה פיזית, עם כמות מינימלית של מחלות וקשיים אחרים.

הבעיה היא שבתחום הזה יש פער לא קטן בין הרצוי לבין המצוי. צעירים רבים בשנות העשרים ומגיעים למצב בו הם סובלים ממשקל עודף, לעיתים ברמה של השמנת יתר לכל דבר ועניין.

זהו גיל בו הפוטנציאל שלהם לחזור למשקל תקין גדול יחסית, אבל רק אם הם יידעו מה לעשות ובאילו דרכים לפנות כדי להוריד במשקל. המאמר הבא יפתור חלק מסימני השאלה המאפיינים את שדה המשחק.

למה עלולים לסבול מהשמנת יתר בגילאי העשרים?

מבוגרים בגילאי 20-30 נמצאים בנקודת פתיחה טובה מבחינת רמת התקינות של מערכות הגוף שלהם (למשל חילוף החומרים), אבל עדיין ברור שאינם חסינים באופן מלא מפני משקל עודף כמו כל אדם אחר. יש לא מעט גורמים הרי להשמנת יתר, על חלקם יש לנו שליטה אבל על חלקם ממש לא – סיבות גנטיות לדוגמא.

ברוב המקרים השמנת יתר מזוהה עם אורח חיים שאינו תקין, כך שאפשר להבין מדוע בשנות העשרים יש אחוז לא מבוטל של אנשים הסובלים ממנה. שנים אלה נוטות להיות עמוסות מאד עם לימודים לתארים אקדמיים, עבודה במשרה מלאה ובהרבה מקרים גם ההתחלה של חיי המשפחה.

בתנאים אלה נוצר מצב בו הצעירים לא מבצעים ספורט בתדירות הרצויה, פשוט כי "אין זמן". בהמשך לכך, הצעירים לא בהכרח שמים דגש בשנים אלה – המאופיינות במקרים רבים בפריקת כל עול – על תזונה בריאה.

כך פותרים את הבעיה

לכל אחד יש את הגנטיקה שלו, את אורח החיים שלו ודרגת חומרה אחרת של השמנת היתר שהוא סובל ממנה (אם הוא סובל). מה שזה אומר בעצם הוא שאי אפשר לדבר על טיפול בהשמנת יתר כעל משהו אחיד והומוגני, גם אם מתייחסים לקבוצת גיל מוגדרת – הגילאים 20-30 במקרה הזה.

החדשות הטובות הן שנקודת הפתיחה של הצעירים בגופם היא טובה יחסית. כאמור, התפקוד של מערכות הגוף שלהם נוטה להיות מיטבי, כך שמי שמבצע את הדברים הנכונים צפוי לראות תוצאות תוך פרק זמן מהיר.

בהמשך לכך בגיל הזה אנחנו חזקים מבחינה פיזית ויכולים לבצע את רוב הסוגים של הפעילות הגופנית, כך שהאדם יכול למצוא את הפעילויות המתאימות לו שתהיינה יעילות עבורו במיוחד. מבחינת תזונה מחלות כרוניות המשפיעו על הרגלי התזונה הן בחלקן נפוצות פחות ביחס לגילאים אחרים, כך שישנה גמישות מסוימת גם מהבחינה הזו.

בהפחתה במשקל, כמו הפחתה במשקל, צריך לקחת בחשבון שאין פתרונות קסם. אם מעוניינים בתוצאות מרשימות שתישמרנה לאורך זמן, נדרש לרוב שהירידה תהיה הדרגתית: פתרונות ה"כסאח" למיניהם מתאימים לרוב לפרקי זמן קצרים באופן יחסי.

כמובן שחשוב לעקוב אחר המשקל ולראות איך מאמצי ההפחתה במשקל מתקדמים והאם הם נושאים פרי. אם התוצאות לא מגיעות למרות שמבחינה טכנית היה אפשר כבר לצפות להן, יכול להיות שזה יהיה רעיון טוב לשנות תפריט דיאטה או דבר מה באורח החיים, למצוא דרכי טיפול אחרות בבעיה ועוד.

אל תוותרו על האבחון

אבחון המקורות והגורמים להשמנת היתר הוא צעד מרכזי אחר בדרך להשלמת המשימה. חשוב לנסות ולמצוא את הגורמים המביאים לאותו משקל עודף, מכיוון שלעיתים הבעיה קשורה במחלות שצריך לפתור כתנאי מרכזי להפחתה המבוקשת במשקל הגוף.

השינויים באורח החיים יכולים לסייע ונחשבים למומלצים מאד בכל גיל, אבל אם יש נטייה להשמנה או בעיה "נגררת" שהאדם סובל ממנו הרי שייתכן מצב בו הוא יחזור למשקל הגבוה לאחר פרק זמן קצר באופן יחסי.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin

לוח עניינים

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

רגע לפני שאתה יוצא

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל

עדיין לא הצטרפת לקבוצת הפייסבוק הפעילה?

הכנסו לקישור והגישו בקשה להצטרף, בקבוצה תמצאו דיונים וחוויות אודות כלל התרופות לירידה במשקל